ZorgX Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 jeg lodda på hovedkorte og det ble litt grisete, tror plastiken smelta litt.. noen som hvet hva jeg kan bruke til å rense det\vaske? Elektro Cleaner ? Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Det beste er å la det være som det er nå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Tar jeg ikke helt feil, er hele HK'et overflateloddet, i tillegg til at det er kretser på flere lag. Derfor skal det ganske mye til for å få en vellykket lodding på nyere HK. Lodding til f.eks voltmod og liknende på eldre HK går visst an, men jeg tror ikke det er mye slik aktivitet på nyere HK. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Du kan ikkje smelte om igjen plastikken for å få den fin, i så fall må du ha skills Kva var det du lodda på, og kvifor? Som nevnt før, dersom alt funker er det nok best å la det være i fred. Skulle det derimot ikkje virke må du jo rette opp feilen. Syltynn spiss og presisjon er alfa og omega, spesielt med overflatemonterte komponenter. Lenke til kommentar
ZorgX_InnleggNO Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Siden det sikker ikke er bare meg som har lurt på dette. Du starter med å kjøpe neglelakkjerner uten aseton og parfyme(de er på blå flasker https://www.lyko.no/globalassets/product-images/depend-nagellackremover-supersnabb-250ml-1092-319-0250_1.jpg?h=960&mode=max&ref=377076&w=960 vidre kjøper du qtips, fluks og to ruller tinn, en grov og en fin. så man har begge deler. Så starter du med å fukte en qtip, og vaske forsiktig området, bruk gjerne lang tid. Se på området, er det noe som mangler? var det bare sot\fluks etc? Når du har vasket hele området kartlegger du hva som eventuelt mangler og bytter ut disse komponentene, og til neste gang bruker du fluks så tinnet binner seg raskt og man slipper å stå åå vase med loddebolten i tide og utide. På 12 år har youtube også bllitt ganske mye større hehe Lurer på om det faktisk var jeg som skrev den første posten eller ikke .. jaja .. gudene vet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå