Squeegie Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 (endret) Jeg har tenkt å modde en pc med tema Volvo 240(Aopen HX? kabbis). Her er det jeg har tenkt ut selv(åpen for flere forslag): - lakkere hele kabinettet hel-gult, som minner meg først og fremst om Volvo råning, mer som den Gule Chieftec'en. - standard plexiglass på siden som skal være sotet(!), ikke hele siden for det skal være plass til hjul. Jeg er ikke sikker på om ruten skal forestille et frontvindu eller ikke for jeg vurderer vindusvisker også. Men da skjærer det med hjulene(HJELP?). - lekehjul fra en lekebil eller noe. - vindusviskere, uten motor, regner med de kommer til å stå idle bare til pynt. - Volvo 240 dekaler(tror jeg det heter(slik skrift som er bak på biler)) som jeg ikke helt vet hvor jeg skal plassere, men jeg MÅ bare ha dekaler på kabinettet. Vurderer den andre siden, siden den står veldig tom når folk modder. - Wunderbaums seff, innom plexiglasset, hengende bak cd-rom'en. - Tenning, starte opp pc'en ved bruk av en nøkkel. - Ville vært fett med en eksospotte(look-a-like), men vet ikke hvor jeg skal plassere den. Har dere noen tips til meg? Flere forslag? Sleng dem ut, jeg kan trenge hjelp, dette er mitt første prosjekt. Spørsmål: - Bør jeg gjøre noe før jeg lakkerer kabbis'n? - Hvor finner jeg sot-film? Tenker på en litt svak soting for at man skal kunne se inn.. Soting er bare for å få "råner"-preget. - Hvor bør fram-enden til "Volvo'n" være? Mvh. aka Boqs Endret 5. mai 2009 av Squeegie Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Du må senke kabinettet vis du skal ha hjul. Kunne hatt noen volvoløkter i front da, får enda mer oppmerksomhet på lan. Lenke til kommentar
EspenFaale Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Du bør vel nesten få satt av plass til en mink-hale også for å gjøre "bildet" komplett :smile: -- mvh Espen Faale Lenke til kommentar
Shithead Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Yess!!! Ikke glem : - antenna på toppen av kassa, med revehale i! - "rent-a-wreck" klistremerke på sida! - bare èn vindusvisker, det har nemlig rally-gutta! - neon lys under kassa (der hjula sitter) ...her finnes det endeløse muligheter! Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Lag til ei facke potte bak... råner delux.. Sotefilm finnes på bilxtra, vis det finnes der du bor. Eller en annen bil dilldall butikk. Prøv å få tak i en volvo grill. Ta volvo logo'n og fest i fronten av kabinettet.. Lenke til kommentar
Skrack Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Konge ide! Flere forslag til ting du kan monter/lage Front spoiler med en fett Grill gjerne i alu. grillen altså. Bak spoiler gjerne litt stor! denne må festes oppe på toppen av towere over psu'n. Dette i tillegg til alt det "andre" blir bra... en ting til vis du skal "senke" towere husk og senke den mer bak en foran det setter en eksta spiss på det hele mvh Skrack Lenke til kommentar
Shithead Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 PS! Bakhjulene må skråne en del utover ved nedsiden (positiv camber), slik som det blir når man grisesenker en bil med bakhjulstrekk! Lenke til kommentar
president Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Vet ikke helt hvor du bør plassere laksetrappa.. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Takker for forslag, skriver fortsatt opp. Skal på #Biltema for å kjøpe lakk imorgen. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Spør igjen for å finne ut om jeg bør gjøre noe før jeg lakkerer kabb'et mitt? Det er ikke så veldig glatt så jeg tror jeg skal slipe av en del, om ikke all gammel lakk/maling(?). Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 pøh, hakke sertet en gang :razz: blir 18 1ste august, men drøyer sertet litt ennå, interessen mangler.. Lenke til kommentar
Shithead Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-26 01:44, Squeegie skrev:Spør igjen for å finne ut om jeg bør gjøre noe før jeg lakkerer kabb'et mitt? Det er ikke så veldig glatt så jeg tror jeg skal slipe av en del, om ikke all gammel lakk/maling(?). Slip det matt med 400 kon slipepapir så får du et greit utgangspunkt for videre lakkering. Hvis du vil gjøre det skikkelig (noe du sikkert ikke gidder), skal du slipe det ned til bart metall, og deretter grunne. Deretter kan du vannslipe grunningen for å få "perfekt" jevnhet og legge lakken over. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Du måkke glemme 2 18toms strokere i den da :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Shithead Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-26 03:19, Shithead skrev: Quote: Den 2002-07-26 01:44, Squeegie skrev: Spør igjen for å finne ut om jeg bør gjøre noe før jeg lakkerer kabb'et mitt? Det er ikke så veldig glatt så jeg tror jeg skal slipe av en del, om ikke all gammel lakk/maling(?). Slip det matt med 400 kon slipepapir så får du et greit utgangspunkt for videre lakkering. Hvis du vil gjøre det skikkelig (noe du sikkert ikke gidder), skal du slipe det ned til bart metall, og deretter grunne. Deretter kan du vannslipe grunningen for å få "perfekt" jevnhet og legge lakken over. Forresten, for den skikkelige råne-look'en bør du vel bruke Bengalack og rull... Hehehe...:wink: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Så må du ha et good year klistremerke i vinduet, noe ala rånerne har øverst i frontruta. Så må du ha Flammelakkering seff (malt med pensel) Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 (endret) det skal være en volvo(!), altså ikke no ferrari... mc-folk og 18-wheelers har flammelakk, og sånn juletre under er litt for fancy det og.. Dette skal være jalla! Var på #Biltema og shoppa lakk, vindusvisker og så på sotfilm, **** meg pinlig og spørre om "sotfilm", hehe. Hvordan skal jeg mekke spoiler? Modding er smittsomt.. (tror det ligger noe i det at det blir en del rare poster tidlig på mårran... :??? Mvh. aka Boqs Endret 5. mai 2009 av Squeegie Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Noen som bor i tr.heims området og vet av noen dekals sjapper? Web-shops? Trenger noe ala "volvo racing team" klistremerke å ha øverst i plexi'n.. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Du skal ikke bare montere PC'en inn i en 240 da? Da får du markedets mest rånete kabinett og radiator ferdig montert for vannavkjøling :smile: Enkelt å ta med seg på LAN, men du må kjøpe lang TP-kabel og strømkabel. Tror ikke du slipper inn :sad: Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 og den potta må du koble slik at strømforsyninga blåser igjennom. og husk frontspoiler. 1 cm over bakkenivå. og du må mekke et sete inni bak sotruta som du setter ei barbiedukke i - det er da fjortisen i baksetet. og ja du må ha sub i kassa oxo. og en forsterker som koster mere enn alt annet i bilenpcen. den skulle hatt radiostyring slik at du kunne kjørt den inn på lan :smile: se for deg trynet til folk som ser den komme kjørende: ......dunk dunk dunk DUNK DUNK DUNK dunk dunk dunk...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå