Gå til innhold

Ny AMD Socket A CPU, hvilken?


salah

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Har nettopp tjent meg 800 kr som jeg vil bruke til ny CPU, helst en socket A,

ettersom jeg begynner å bli temmelig lei min AMD Athlon Thunderbird 1.3 GHz.

 

Den har i det siste blitt sliten osv.

 

Men så var det ny CPU da, og det må være en socket A. Hovedkortet er en Abit NF7 V2.0.

 

Så jeg lurte på hvilken CPU dere vil anbefale å bruke til 800 kr. Helst en som er overklokkbart (hint hint Athlon XP-M).

 

Det ville vært veldig hyggelig om dere ga meg link til en butikk som solgte det også.

 

Tusen hjertlig til alle svar :)

 

EDIT: Jeg bruker CPUen helst til Battlefield 2, ellers programmering innen Linux.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville klart ha gått for en XP-M. Athlon XP-M 2400+ 35W klokker ofte opp mot 2,6 GHz, da har du mer enn nok krefter til å kjøre BF2.

 

Itbutkken.no har ikke noen av 2400+-modellene på lager (over 4 dager), men har 2500+ 45W på lager.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Jeg ville klart ha gått for en XP-M. Athlon XP-M 2400+ 35W klokker ofte opp mot 2,6 GHz, da har du mer enn nok krefter til å kjøre BF2.

 

Itbutkken.no har ikke noen av 2400+-modellene på lager (over 4 dager), men har 2500+ 45W på lager.

Det var jo XP-M 2400+(35w) jeg lenket til her:

http://www.shg.no/produkter/infobox.asp?va...20665&lokation=

Står at den kommer inn 30.06(i morra)

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort har du? Husk at selv om kortet er socket A, betyr det ikke automatisk at alle prosessorer til denne sokkelen støttes.

 

Et tips er å sjekke produsenthjemmesidene for hvilken støtte ditt kort har.

Hvis du leser første posten, står det at han har et Abit NF7 v2.0, og det funker utmerket til den prosessoren! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort har du? Husk at selv om kortet er socket A, betyr det ikke automatisk at alle prosessorer til denne sokkelen støttes.

 

Et tips er å sjekke produsenthjemmesidene for hvilken støtte ditt kort har.

Abit NF7 v2.0 støtter alt (så lenge man har oppdatert BIOS ihvertfall).

 

XP-M er ihvertfall ikke noe problem. Det er bare en vanlig XP med lav spenning. Det er Sempron som lager krøll i disse tider.

 

Edit: Fiesta er en reser. :blush:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Ok.

 

Men jeg finner INGEN butikker som har den prosessoren til salgs med 35 W, er det noen som kan hjelpe meg å finne en webshop som har den til salgs?

 

Har sett gjennom ALLE webshopper som står i webshopguiden, men INGEN har noen igjen, de som har, er 45 W versjonen, til 1600 kr. Det synes jeg er overdrevent dyrt.

 

Ellers hva synes dere om Sempron 2800+ ?

 

XP-M finnes jo ikke lenger omtrent.. :(

Lenke til kommentar
Ok.

 

Men jeg finner INGEN butikker som har den prosessoren til salgs med 35 W, er det noen som kan hjelpe meg å finne en webshop som har den til salgs?

 

Har sett gjennom ALLE webshopper som står i webshopguiden, men INGEN har noen igjen, de som har, er 45 W versjonen, til 1600 kr. Det synes jeg er overdrevent dyrt.

 

Ellers hva synes dere om Sempron 2800+ ?

 

XP-M finnes jo ikke lenger omtrent.. :(

Fiesta har jo allerede gitt deg en fantastisk link til en webshop som får inn 2400+ 35W i morgen.

Lenke til kommentar
Jeg sjekket denne ut, men problemet her ble at den kosta 180 kr for oppkrav.

 

Det er vel litt mye?

175,- for å være nøyaktig... :ermm:

Er enig i at det er litt mye, ca 35 kroner mer enn "normal" oppkrav, men det blir kanskje dyrere siden den kommer fra Danmark...? :hmm:

Men totalprisen blir omtrent det jeg betalte for min i fjor, og den er gått ut av produksjon(som alle andre Athlon XP-prosessorer),

så jeg ville ikke venta for lenge!

Med mulig unntak av den mer sjeldne XP-M 2600+(45w), får du ikke bedre socket A-prosessor! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok takk.

 

Men jeg bestemte meg for å kjøpe Sempron 2400+ eller 2600+, og spare resten av pengene jeg har til en AMD 64 bit prosessor.

 

Det jeg lurer på, er om 2400+ og 2600+ har store forskjeller?

 

Spiller det stor rolle for ytelse om 2600+ har 1.8 GHz og 2400+ 1.6 GHz?

 

Takk for videre hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...