Nermin Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har netopp kjøpt en SHARKOON 5-Port Luminous Switch og har koblet den sammen med de 2 PC'ene. Problemet er at jeg kan kople med begge på nett men ikke begge på en gang. Altså jeg kan bare ha 1 aktiv PC på nett om gangen. Er det noe jeg skal konfigurere eller? Har lest forskjellige steder på nettet, men finner ingenting om hvordan jeg skal få dette til. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hvis du bruker Telenor, og har de rene ADSL-modemene de leverte før mars i fjor, så kan du ikke dele denne forbindelsen direkte via switch. Det finnes to alternativer: 1: Kjøpe en router, som ordner oppkoblingen for deg. Dette er den anbefalte løsningen. 2: Du konfigurerer Internet Connection Sharing. Les mer om hvordan du konfigurerer dette for WinXP her. Bruk Google hvis du trenger guide for en annen Windows-versjon. Dette forutsetter at den maskinen du konfigurer som "server" står på mens den andre skal bruke Internet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå