Gå til innhold

Lurer litt på AMD 1.2 ghz Athlon

Vargveum

Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt HK og cpu. Satte dette inn og starta maskinen, så stod cpu på 900 mhz. Så jeg stilte opp cpu multiplyer så nå durer den avgårde i 1200 mhz.

Det jeg lurer på er hvor jeg finner info ang temperaturer for denne typen prosessor. Den er jo en 1200 men hadde jo vært kjedelig om jeg gjorde noe feil, og den klikka.. i følge asus probe, er temperaturen på 65 grader, uten noen som helst form for belastning.. Så det hadde vært greit om noen visste hva som er normalt, for det vet ikke JEG.

På forhånd takk for svar.

Ron

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ka er system temp? - den burde ligge godt under 40 grader Celsius når mask. ikkje jobber (rundt 30). Har sett det er antydninger om at de innebygde temperatursensorene på de fleste kort viser kanskje 5 til 15 grader for mye. Burde ikkje være mer enn ca. 10 grader forskjell mellom CPU og System på "tomgang". Er tempen i kassa høg - kjennes varm ut uttapå då trenger en kabinettvifter (prøv åpent kabinett). Då vil prosessorkjøleren få kaldere luft og slik senke temp.

Har du veldig stor forskjell på CPU- og System- temp. er det best å kontrollere kjøleren mot prosessoren at det er god kontakt - kjølefinna passer kun en vei, det er vel OK? er ho feil vei (snudd 180 grader) ligger ho på skrå og får kun kontakt med prosessoren på ene sida - ikkje heile flata som det MÅ være! Då blir CPU mye varmere - får ikkje overført varmen til finna.

AMD har endel data-ark om prosessorene sine: "godkjente" - kjølere, - strømforsyninger ++

Leit på amd.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...