Gå til innhold

Ostehøvelen - Oppskrytt "nødvendighet"

Ni kon

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Nok en av mine søppekposter, men siden jeg har lite å gjøre tenkte jeg å høre med dere og deres tanker rundt ostehøvelen.

Jeg ble som alle andre nordmenn oppdratt til å spare, og da spare på pålegg og annet vi hadde på maten. Ostehøvelen var et must i gamledager, slik at osten varte ekstra lenge.

Men nå i den senere tid har jeg kuttet ut ostehøvel og skjærer helelr store stykker med kniv. Snakker om oster som Norvegia helt valnlig gulost, og jeg syns smaken er mye mye mer intens. Med tynne skiver forsvinner ostesmaken.

Noen som mener det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alltid sett på ostehøvelen som, "Den SKAL skjære osten".. bytte den ut med en kniv? det blir liksom "feil" :dontgetit:

:p Nei, ostehøvelen er bare å kaste.. skjærer seg alltid på finger'n/hånda når det begynner og bli lite ost igjen også.. Kan bruke den "strenge'n" isteden..

(spiser bare ost på pizza og toast jeg.. :p )

EDIT: Hvis osten er for hard, så blir det vanskelig og skjære med den strengen også..

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Tror jeg aldri har skjært ost med annet enn ostehøvvelen.

Og jeg liker ikke når pålegget blir for tykkt, osten må ligge i et fint tynt lag over smøret. Så å skjære med kniv tror jeg hadde blitt en katastrofe for sjeva mi :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...