Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket PCI trådløst kort annbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Har fått meg UPC bredband (8000/1000), men kontakten til modem står midt i stua så jeg vurderer å kjøre trådløst til PC'ene i huset. Har pr idag en 3com 54mbits trådløs router, og skal kjøpe 3 stk trådløse PCI nettverkskort som skal brukes opp imot denne. Vil ikke kjøpe USB plugg ettersom jeg har hatt 2 stk tidligere og begge har kortsluttet!! Hvilket PCI kort annbefaler dere? :roll:

På forhand takk!

Edit: Eventuelt er det noe annet jeg bør tenke på når det gjelder trådløse nettverkskort?

Edit 2: Eventuelt hvilken trådløs router annbefaler dere, ettersom jeg har hørt mye dårlig om 3com sine, og jeg selv har hatt litt problemer med den.

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

har kjøpt et 3com trådløst kort.. http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2375

billigast på netshop, men erfaringen på komplett ser ut t å vere bra.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121779&cks=PLC

har satt inn kortet og instalert d.. men har ikke testet det enda, hvor bra det er å sann...

kan gi deg svar rundt den 18, ska flytte på hybel å m ha trådløst, derfor vet jeg ikke hvor bra det er enda..

Det som er bra med kortet er at det er ei lang ledning tilkoblet.. ca 1.50-1.70 lang.. å det går greit om du ska feste den t veggen.. berre en skrue..

Det som kansje er et minus er at det går ikke ann å ta bort antenna fra kortet.. Om du ska flytte på datan..

Lenke til kommentar

jeg har 11g smc router og pci kort............kortet er irrriterende dårlig....jeg har også prøvd msi og dlink........

har hatt trådløst i ett år...og min erfaring er at det suger på stasjonere.

laptoppene derimot har fulle signal over hele eiendommen.....de er 11b...

har satt ned signalene på routeren til 11b og det hjalp litt på 11g kortet...

mitt råd er ikke kjør stasjonere trådløst.......linksys er beste routeren.asus er også bra.....dlink er dårlig(best i test ved en rekke anledninger)

pci kort.....styr unna smc og dlink

Endret av prinsen
Lenke til kommentar
*snip*

Kjøper man et skikkelig PCI-kort med et bra chipset fungerer WLAN ypperlig på stasjonære PC-er. Eneste ulempen er at de er svindyre stort sett.

Selv kjører jeg et noe modifisert (RP-SMA ut) Proxim Orinoco a/b/g Gold -kort med 'Atheros' chipset. Det fungerer som fjell og med en søt liten antenne kan jeg snappe opp alt av trafikk i nabolaget.

Jeg vil anbefale å kjøpe kort med Prism, Atheros, Orinoco eller Atmel -chipset.

Det er garantert bra saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...