Gå til innhold

Angrerett - hvilke rettigheter har jeg?


Anbefalte innlegg

vil nå si det er latterlig at folk her sitter å snakker om angreretten som at den er akkurat det dere føler... enten netshop vil det eller ikke så må de faktisk godta at han vil benytte seg av angreretten og det trengs ikke noen oppgitt grunn.. de kan heller ikke gi han mindre tilbake fordi den er åpna.. alt skal dekkes uten porto ved retur når det er kjøpt på f.eks internett.

Dette har ingenting med at pakken er åpnet. Det er klart at man kan benytte angreretten selv om man har ødelagt emballasjen.

 

Poenget er jo at det slett ikke er sikkert at han har noen angrerett her. Den andre tråden tyder jo til og med på at han har tatt CPU-en i bruk. Man er vel over grensen for enkle undersøkelser når man overklokker den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg lest denne tråden, men tar likevel sjansen på å kommentere en ting:

 

Er CPU et produkt en kan være misfornøyd med, og av den grunn returnere?

 

Dersom Ja har kjøperen enten:

- MEGET liten greie på PC, og forventer f.eks. at sin nye 1ghz prosessor skulle være god nok til å drive de mest avanserte programmene.

- Forsøkt å overklokke og er skuffet over resultatene.

 

Når du setter i en CPU så er eneste du merker deg om den fungerer eller ikke fungerer. Hastigheten visste du egentlig på forhånd.

 

Etter min mening er det ingen grunn til at en CPU skal være nødvendig å prøve på forhånd.

 

Btw: Angreretten er nesten en tullete rettighet. Jeg synes rett og slett synd på forhandlere som må styre på med den. Tipper at i 9/10 tilfeller blir den "misbrukt" (dvs, vedkommende som kjøpte tingen ville ikke prøvd varen noe mer i en butikk f.eks.). (og ja - jeg har selv "misbrukt" angreretten :roll:)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
vil nå si det er latterlig at folk her sitter å snakker om angreretten som at den er akkurat det dere føler... enten netshop vil det eller ikke så må de faktisk godta at han vil benytte seg av angreretten og det trengs ikke noen oppgitt grunn.. de kan heller ikke gi han mindre tilbake fordi den er åpna.. alt skal dekkes uten porto ved retur når det er kjøpt på f.eks internett.

Dette har ingenting med at pakken er åpnet. Det er klart at man kan benytte angreretten selv om man har ødelagt emballasjen.

 

Poenget er jo at det slett ikke er sikkert at han har noen angrerett her. Den andre tråden tyder jo til og med på at han har tatt CPU-en i bruk. Man er vel over grensen for enkle undersøkelser når man overklokker den.

Faren med det du mener her er at istedenfor å benytte angrerett , da dette da kan bli et sjansespill, så begynner brukere og sende inn produktet som defekt vare, da de ikke er noe problem for dem som ønsker det å ødlegge et produkt uten at dette kan bevises av noen, da må netbutikken i tillegg betale returfrakten og brukern kan velge å få refundert beløpet.

Dette er vel en utvikling vi IKKE ønsker, men som jeg frykter vil komme om en begynner å uthule angreretten.

Husk denne loven er kommet nettop for å beskytte brukerne og nettbutikkene får jo dette "kompensert" ved at de slipper å ha utsalgssteder og betjening i disse, i tillegg når de et større publikum enn den lokale sjappa på hjørnet .

I tillegg vil jeg tro alle webbutikker har kalkulert inn slike ting i prisene allerede.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg du er en stor idiot. Skal vedde på at du skrev i mailen at du hadde overklokket prosessoren......NOT!

 

Videre skal du henge dem ut på forumet her fordi du ikke får viljen din?

 

For no bullshit...

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg du er en stor idiot. Skal vedde på at du skrev i mailen at du hadde overklokket prosessoren......NOT!

 

Videre skal du henge dem ut på forumet her fordi du ikke får viljen din?

 

For no bullshit...

Vel litt drøyt å kalle noen på dette viset,greit nok at du er uenig,men ta en titt på retningslinjene. :hmm:

Lenke til kommentar

Noe i det drøyeste laget....

Han har vært litt for raskt å dra konklusjoner på en sak som virker for meg meget klar. Idiot kaller man ingen her på forumet, uviten har han vært og det får holde med det.

Når det gjelder saken, så lurer jeg egentlig mer på om han har vært i mer kontakt med butikken og hva han har fått til svar? evt om de har vært kule :)

Lenke til kommentar

Hei igjen. Ja, her har det skjedd ting siden sist jeg var her. La meg begynne med å si til han med utbruddet over meg her, at jeg aldri, verken her eller på mail til Netshop, har påstått at prosessoren ikke har vært overklokket. Emnet kom heller ikke opp før jeg fikk svar via mail fra Netshop. Om du tror meg eller ikke, er ganske uvesentlig. Hensikten med denne tråden var, og det vil du fort se om du tar en titt på topic, å få opplyst om mine rettigheter mtp. angrerett. Det har aldri, ALDRI vært min hensikt å henge ut, eller på noen måte gi Netshop et dårlig rykte med denne tråden. Hvis det har skjedd, må jeg bare beklage, for det var overhodet ikke min intensjon. Jeg har alltid vært fornøyd med Netshop, både mtp. kundesupport og vareutvalg/priser. Det var også derfor jeg nå nettopp blåste bort over 8000,- hos dem, hvor dennne prosessoren var en av komponentene. Jeg har heller aldri benyttet meg av angrerett før, og igjen var det derfor jeg laget denne tråden. Så, jeg vil faktisk ha meg frabedt slike kommentarer igjen.

 

Når det gjelder selve saken, har Netshop igjen vist seg fra sin beste side, og tilbydd meg å sende inn prosessoren, slik at de kan teste den og se at alt er ok. Hvor saken går etter det, får vi se.

 

Når det gjelder tråden, kan den godt stenges, da saken kan regnes som oppløst.

Lenke til kommentar
vil nå si det er latterlig at folk her sitter å snakker om angreretten som at den er akkurat det dere føler... enten netshop vil det eller ikke så må de faktisk godta at han vil benytte seg av angreretten og det trengs ikke noen oppgitt grunn.. de kan heller ikke gi han mindre tilbake fordi den er åpna.. alt skal dekkes uten porto ved retur når det er kjøpt på f.eks internett.

Nå er faktum at trådstarter har innrømmet å ha kjørt denne utenfor de spesifikasjonene som er satt av produsent. Da er den ikke lenger i samme stand.

 

Og leverandør trenger ikke bevise slik som i en straffesak, det holder at de kan påvise at det er mer sannsynlig at den er overklokket enn at den ikke er det.

 

Hvis de kan koble retursaken mot innleggene her på forumet så vil jeg anta at innleggene her er tilstrekkelig til å skape sannsynlighetsovervekt for at de har rett.

 

For hver gang noen misbruker angreretten slik så øker det sannsynligheten for at noen kommer til å klage høyt nok til at det blir ny lov med svakere angrerett.

Vi har faktisk verdens beste regler på dette området. Ikke misbruk dem slik at vi mister dem igjen!

Lenke til kommentar
Dersom grunnen til at trådstarter vill returnere prosessoren er at den ikke "klokker bra nok" som det heter. Så burde han bare finne seg i svaret fra netshop og holde kjeft. Ender jo bare med at butikkene må øke prisene på enkelte komponenter siden det blir for mye tap i forbindelse med slike saker. Dersom han faktisk trodde at alt skulle bli så mye bedre med en litt raskere cpu. Noe det tydeligvis ikke ble, så for all del, stå på.

 

Blir angreretten missbrukt nok, så kan den fort bli endret...

 

 

også en liten sak som har irritert meg lenge: (gjelder ikke nødvendigvis denne tråden)

 

Blir litt oppgitt over en del av alle disse angrerett diskusjonene. Alle mener at de må jo få lov til å teste varen, før de eventuelt sender den tilbake. De maser om at verdien av produkt X på ingen måte reduseres av en dag eller to med testing. Hadde folk bare vært konsekvente så hadde det vært greit, men når folk så får en pakke med et eller annet og det kan se ut som om esken har vært åpnet før. Roper alle "svindel" i kor, og mener at et slikt produkt har en vesentlig redusert verdi.

100% enig. Samme folka som syter å gnåler om angrerett roper svindel når de får varer som er åpnet. Hva vil de igrunnen at butikkene skal gjøre med varene? Hva tror dere at kostprisen på en cpu'er? tror ikke det er mye. Altså. Skal de slå av enda mer så taper de penger. Tviler også sterkt på at butikkene tar seg tid og råd til å teste alle produktene som blir sendt i retur. Da hadde de blitt enda dyrere for butikken å selge. (som i tid = penger)

Lenke til kommentar

Idiot? Drøyt? Kanskje.

 

Man trenger jo ikke ha IQ på 210 for å skjønne at du ikke kan bytte en overklokka CPU.

 

Hvis du hadde gjort leverandør klar over at du faktisk hadde overklokka så vedder jeg på at du ville fått kontant nei.

 

Rettigheter kontra svindel. Er nok ikke bare et topic her nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...