AllFather Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Hei! Jeg har noe "rusk" liggende rundt omkring i kåken, bla et "via 10000 et eller annet" mini itx kort, 1gb ram som passer, 2x250gb disker og annet snæks. Så jeg tenkte at det er på tide å fjerne filmer etc fra en stakkers liten backup shuttlemaskin jeg har, for så å putte det i en nusselig filserver. Det jeg trenger er: Et kabinett med ok plass til disker, og en dvd/cd stasjon. STØYSVAKT Forslag på serversoftware. En ok switch Noen som har forslag? Maskiner jeg har i kåken og som kommer til å kjøre media fra server er: 3x shuttle (kontor, stue & kjøkken). 1x xbox (stue, multimedia) |edit| Kabinettet må kunne ha mulighet for å bruke mini itx Endret 29. juni 2005 av Allfather Lenke til kommentar
slettet Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Os: Windows 2003 server Nettverk: hp procurve Kabinett? Vert ikkje Stacker anbefalt med ei gong folk snakker om serverar og diskar? Lenke til kommentar
Haii Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Os: Windows 2003 serverNettverk: hp procurve Kabinett? Vert ikkje Stacker anbefalt med ei gong folk snakker om serverar og diskar? :!: Hva i all verden skal han med hp procurv? Litt overkill for hans bruk. Du kan kjøpe 3com/linksys/smc switch. Bare hold deg langt vekke fra Dlink. Du kan kjøpe en vanlig kabinett (f.eks chieftec) for første omgang. Hvilken OS skal du kjøre? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Har snust litt rundt på forumet, også har vel mer eller mindre kommet frem til clark connect Vil cheiftech kabbiser passe til et mini itx kort? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hva er grei plass til disker i et kabinett? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Ok plass med disker var vel en måte å si at de trenger ikke å ha 1mm mellomrom slik at de gløder Har kjøpt et: Silverstone MINI ITX cabinet Black SST-LC05B . Så har jeg noe anstendig til jeg kan skaffe et skikkelig mini itx kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå