Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Meget merkelig problem med 3com router.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk i dag plutselig ett helt nytt problem som jeg aldri har sett maken til. Jeg har satt opp nettverket hjemme slik

 

Bluecom > modem > trådløs 3com router > PCer. (både trådløst og med kabel.)

 

Dette har fungert ypperlig, men plutselig i dag ble det slutt. Problemet er som følger:

 

Jeg har internett dersom jeg er koblet rett i modemet. Når jeg kobler meg i 3com'en er det ikke nett. Jeg kommer meg heller ikke inn på routerens instillinger slik jeg pleier. Hvis jeg restarter 3com routeren blir det internet, og jeg kan komme meg inn på routerens instillinger. Dette varer i ca 10 sec. Så er alt borte. Hva kan være galt? Det skal også nevnes at jeg kommer meg inn på routerens instillinger dersom den ikke er koblet til modemet.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med hjemmeroutere tilsier at 3com = crap (på den andre siden finnes det sikkert tonnevis med folk som sier, den og den modellen fungerer 100% bla bla bla..)

 

Prøv med firmwareoppgradering av boxen.

 

(enkelte 3com boxer dør på seg ved mange små pakker (p2p), og 3com er klar over det, men vik ikke lansere ny firmware fordi p2p brukes til ulovlige ting...)

Lenke til kommentar

Problemet er løst. :)

 

Ene av pcene i nettverket var nyformatert og jeg hadde ikke fått lagt inn antivirus program på den enda. La inn NOD32 og den fant flere trojanere. Etter NOD var ferdig med sitt funket nettverket normalt igjen. :D

 

Ingen andre pcer på nettverket var blitt infiserte. Virker som om brannmuren reddet dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...