LtdEdFred Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Hvordan er det for utstyrets beste? Tenkte jeg kunne poste denne her ettersom jeg oftest bytter mellom headset og vanlige høyttalere. Jeg har en forlengelsesledning koblet inn i lydkortet (Audigy) ganske enkelt fordi headsetet har for kort ledning. Når jeg surfer og slapper a står høyttalerne(Altec Lansing ATP 3) i, men skal jeg spelle går høyttalerne ut og headsetet inn (Koss Porta Pro). Tar ett eller annet skade av den behandlingen? Dette spm gjelder forsåvidt alt av perifer utstyr (Printer, mus, tastatur). Ikke spør åffer jeg at ut sånt mens PC'en går, men det bare må til innimellom. Hvis du vet noe si gjerne fra om noe som _ikke_ er skadelig å frakoble/tilkoble, mens den kjører Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 å bytte mellom headset og høyttalere burde være helt ufarlig da signalet er analogt... eneste som kan skje er jo at signalet er for sterkt (les: "lyden er for høy") for det du kobler til, f.eks. at du har stilt lyden på pc'en høyt for å høre i headsettet og så kobler i høyttalerne og de spiller altfor høyt. bortsett fra dette finnes det noe som heter transienter, og de oppstår som små "spikes" når du kobler i eller fra eller lirker og lurer med kontaktene eller ledere osv. høres ut som "klikk" eller "spræææk" eller "bom" osv. i praksis (med headset og relativt små høyttalere) har dette ikke noe å si. ville dog ikke gjort det på et typ enormt pa anlegg da:P bfisk (lydgeek og generell geek) Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Høyttalerne koster bare rundt 1 høvding og Koss'ene 600, men hadde vært sinnsykt lite bra å måtte kjøpe nye for det. Når je gkobler de fra og til stanser jeg all lyd og muter (fra tatsturet). Er det tilstrekkelig. Kom gjerne med flere tanker. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg drar og putter inn ledninger i fart, det har ikke vert noen problemer med ødlakt lydkort og slikt. (skulle egentli ikke tro det er no problem, ettersom signalet er analogt) Tanke fra LOZER ! P) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå