Håvard Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 hallo. Sitter å skal kryptere wlanet vårt med WPA, og da er det div ting jeg lurer på.. er er de: hva er Group Key Renewal hva er forskjelden på WPA Algorithms: tkip og WPA Algorithms:AES Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 TKIP - Temporal Key Integrity Protocol er utviklet av Microsoft. AES - Avanced Encryption Standard er en nyere algoritme som er klarert for bruk av USAs militære og offisielle virksomheter. Begge algoritmene genererer nye kodenøkler ved jevne mellomrom, slik at krypteringen blir vanskeligere å knekke. Det er lengden på dette mellomrommet du kan definere. AES skal i praksis være vanskeligere å knekke enn TKIP. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Vil det si at jeg plutselig sitter der og ikke kommer inn fordi routeren har generert en ny kode?? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Neida, de nye kodenøklene blir utvekslet automatisk mellom enhetene. Alt du trenger å passe på er startnøkkelen. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 start nøkklen er den jeg lager? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ja, det er er den du lager. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Takk. Da setter jeg i gang:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå