Shulgin Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 KriFos: Du misforsto meg fullstendig. Les igjen er du grei. Jeg etterlyste litt respekt for det karakterer i bunn og grunn er: Meninger omgjort til tall. For å sitere deg selv: 6/10 i grafikk? Det var da en smule hardt sammenlignet med hva dere har gitt andre spill i grafikkscore... Hva i granskauen har andres karakter med Fredrick Arnøys karakter å gjøre? 6/10 er hans karakter, ingen andres. Mener du nå at Gamer.no skal begynne å sette karakterer basert på andre anmelderes tall, eller at de skal heve grafikkarakteren et lite hakk om det er stor etterspørsel på forumet? For all del, si dere uenige med anmelderne, men det kan gjøres med måte. Det er omtalen som er Fredrick Arnøys verk, ikke karakterene. De er bare symboler som skal gi en nogenlunde akseptabel fremstilling av det han har formulert, forklart og argumentert for og imot i selve anmeldelsen. Karakterene er bare tall; riv rykende subjektive tall som ingen andre enn anmelderen skal røre. Det er anmelderens tall. Men omtalen da? Splitte mine brensel: Sett igang! Det var grunnløs syting over gode og dårlige karakterer jeg henviste til. Ytringsfrihet har ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Å klage over klaging... Jeg vil gjerne klage over at du klager over at andre klager. Folk har rett til å klage! Det er deres subjektive mening blabla. Klagen er herved servert! Ser du hvor fruktbart det var? Endret 29. juni 2005 av tacomodo Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 tacomodo: Det ble oppblåst og unødvendig, ja. Var mest en liten notat til folk som tror de er flinkere til å sette karakterer enn anmelderen og i så måte gjør det uten noen form for konstruktiv begrunnelse. Du gjør det ikke noe bedre ved å klage på ham som klagde på klagene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Enkelte av oppdragene krever også at du bruker skyggene som skjulested og hvor stillhet er ditt beste våpen - tydelig inspirert av spill som Splinter Cell hmm...minner ikke dette fryktelig mye mer om Rockstars 'Manhunt'? (les: dønn likt) men fin omtale, er forsåvidt enig med karakteren. som alltid skuffer ikke et nytt GTA spill! Endret 30. juni 2005 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
kns Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Om du derimot hopper inn i en politibil, må du stoppe kriminelle fra å slippe unna. Lignende oppdrag kan gjøres med ambulanser, brannbiler, busser, osv. Er det virkelig mulig å gjøre oppdrag med busser? Ikke for å pirke, bare fordi jeg lurer. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 KriFos: Du misforsto meg fullstendig. Les igjen er du grei. Jeg etterlyste litt respekt for det karakterer i bunn og grunn er: Meninger omgjort til tall. For å sitere deg selv: 6/10 i grafikk? Det var da en smule hardt sammenlignet med hva dere har gitt andre spill i grafikkscore... Hva i granskauen har andres karakter med Fredrick Arnøys karakter å gjøre? 6/10 er hans karakter, ingen andres. Mener du nå at Gamer.no skal begynne å sette karakterer basert på andre anmelderes tall, eller at de skal heve grafikkarakteren et lite hakk om det er stor etterspørsel på forumet? For all del, si dere uenige med anmelderne, men det kan gjøres med måte. Det er omtalen som er Fredrick Arnøys verk, ikke karakterene. De er bare symboler som skal gi en nogenlunde akseptabel fremstilling av det han har formulert, forklart og argumentert for og imot i selve anmeldelsen. Karakterene er bare tall; riv rykende subjektive tall som ingen andre enn anmelderen skal røre. Det er anmelderens tall. Men omtalen da? Splitte mine brensel: Sett igang! Det var grunnløs syting over gode og dårlige karakterer jeg henviste til. Ytringsfrihet har ingenting med saken å gjøre. Da får jeg omformulere meg. Etter min mening er grafikken mye bedre enn 6/10. For all del, fin anmeldelse, men noen ganger syntes jeg at det virker som at Gamer.no kun vektlegger antall polygoner per kvadratcentimeter på skjermen for å sette en karakter, og i dette tilfellet burde et spill som World of Warcraft ha lagt noenlunde likt med GTA. Men WoW har en fantastisk stemning over grafikken sin, helheten og alt det der er så bra gjennomført at det fortjener en sterk 8'er / svak 9'er... GTA har også en meget bra gjennomført grafikk, ja så det er litt kantete, men sett på full viewdistance og kjør rundt litt du... jeg blir i allefall imponert over helheten i grafikken. Og dette er MIN mening... ;p Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) GTA San Andreas er et av de utrolige få spillene jeg satt og bare ville ha mer av når det var "over" (over blir det nok aldri! ). Feks: HL2, DOOM 3, FarCry, BiA, og mange andre storspill er liksom sånn, "wow! Det var et rush! Kjempemorsomt å spille det, men jeg er like vel glad det er over". San Andreas (sammen med spill som feks. Halo, CoD, Republic Commando (i allefall for mitt vedkommende), Rome, m.m.) er et spill som faktisk kunne ha MER av absolutt HVER ting (vel, bortsett fra den horrible fly-styringa)! Det skulle vært mer ting og tang man kunne gjøre med bil-stylinga, hesteløpsveddinga, områdene, våpnene (oppgradèrbare våpen hadde vært konge!), gjengene osv. Likte spillet veldig godt, men jeg synes faktisk hver av de nye tingene var bitte, bitte, bitte litt for overfladiske, men ellers var spillbarheten helt genial! Men jeg må si meg enig i karakteren, da AI'en er heller laff (man kan ikke gå 20 meter med gjengen sin før de begynner å henge seg opp i gjerder, vegger, etc.) og grafikken begynner å bli gammel (synes fortsatt den er kjempefin, jeg! Intetkrevende også!). Den tekniske delen trekker ned veldig mye, men historien, gameplayet, skuespillet, lyden (om man ser bort fra bugs), mulighetene og alt annet trekker så kjempemye opp at jeg er 110% enig i at spillet enten skulle fått en svak 9'er eller en sterk 8'er (holder egentlig en knapp på 9'ern, selv). GTA: San Andreas er en av de desidert største og beste spillopplevelsene en PC-bruker kan få i 2005! EDIT: Kns: Ja, jeg mener det er mulig å ta oppdrag i busser. Det er forøvrig også mulig å ta oppdrag i Pimp-biler og tog også. Endret 30. juni 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Finfin anmeldelse. Må si meg enig med konklusjonen. Men en ting jeg synes du burde tatt med er den horrible "kamerastyringen" når man kjører bil (eller fly eller whatever). Dvs. dette med at når man f.eks tar en 90 graders sving, tar det 2-3 sekunder før kameraet er fokusert fremover igjen.. Men da har man som oftest allerede r**kjørt bilen som spawnet rett foran deg i det du tok svingen :\ Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Finfin anmeldelse. Må si meg enig med konklusjonen. Men en ting jeg synes du burde tatt med er den horrible "kamerastyringen" når man kjører bil (eller fly eller whatever). Dvs. dette med at når man f.eks tar en 90 graders sving, tar det 2-3 sekunder før kameraet er fokusert fremover igjen.. Men da har man som oftest allerede r**kjørt bilen som spawnet rett foran deg i det du tok svingen :\ Man lærer seg fort å benytte musa til "freelook" når man kjører bil - styre med AWSD, så bruke musa for å holde kameraet bak bilen Var knotete i begynnelsen men liker dette bedre nå enn Vice City's kamera. Fly var også et stort problem helt til jeg fant ut at det var bare å drite i å prøve å fly med musa... Samme der, bruk musa til kamerastyring istedet, fly med AWSD og piltastene. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Syntes det var en passende karakter jeg og en fin omtale av spillet. Grafikken er jo så utdatert i GTA SA at det fortjener ikke mere enn 6/10. Er jo mange plasser direkte heslig, blant annet på inne arealet. Men grafikken er jo ikke alt. Synes alt passet i omtalen. Spillet har dårlig grafikk, men fin lyd og lang varighet. 8/10 er fortjent synes jeg. Skal jo ikke gi spillet 9/10 bare fordi gamespot ga det 9. Lenke til kommentar
TST Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Finfin anmeldelse. Må si meg enig med konklusjonen. Men en ting jeg synes du burde tatt med er den horrible "kamerastyringen" når man kjører bil (eller fly eller whatever). Dvs. dette med at når man f.eks tar en 90 graders sving, tar det 2-3 sekunder før kameraet er fokusert fremover igjen.. Men da har man som oftest allerede r**kjørt bilen som spawnet rett foran deg i det du tok svingen :\ Man lærer seg fort å benytte musa til "freelook" når man kjører bil - styre med AWSD, så bruke musa for å holde kameraet bak bilen Var knotete i begynnelsen men liker dette bedre nå enn Vice City's kamera. Fly var også et stort problem helt til jeg fant ut at det var bare å drite i å prøve å fly med musa... Samme der, bruk musa til kamerastyring istedet, fly med AWSD og piltastene. Husk at det er veldig mange som spiller Xbox/PS2-versjonen, og der er det ikke snakk om å bruke mus/tastatur. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Synes dette var en god anmeldelse! Veldig enig med karaktersettingen og alt Endret 30. juni 2005 av Grundig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Anmelderen her har nok ikke gitt full gass når det kommer til gfx. Spillet er akseptabelt på full grafikk og max AA. I min anmeldelse får det heller oppmot 70-74% på dette punktet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ein god omtale til eit bra spel. Men alle...(norsk ord for bugs anyone?) trekker ned. Får eit litt uferdig inntrykk av heile greia. Settingen med ghettoen, svarte folk og greiene er kult og gjort på ein god måte, så alt i alt er det eit veldig bra spel. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Finfin anmeldelse. Må si meg enig med konklusjonen. Men en ting jeg synes du burde tatt med er den horrible "kamerastyringen" når man kjører bil (eller fly eller whatever). Dvs. dette med at når man f.eks tar en 90 graders sving, tar det 2-3 sekunder før kameraet er fokusert fremover igjen.. Men da har man som oftest allerede r**kjørt bilen som spawnet rett foran deg i det du tok svingen :\ Man lærer seg fort å benytte musa til "freelook" når man kjører bil - styre med AWSD, så bruke musa for å holde kameraet bak bilen Var knotete i begynnelsen men liker dette bedre nå enn Vice City's kamera. Fly var også et stort problem helt til jeg fant ut at det var bare å drite i å prøve å fly med musa... Samme der, bruk musa til kamerastyring istedet, fly med AWSD og piltastene. Husk at det er veldig mange som spiller Xbox/PS2-versjonen, og der er det ikke snakk om å bruke mus/tastatur. Dette er jo en PC/Xbox anmeldelse da - så PS2 er vel utelukket, men samtidig så vil jeg tro at det er langt flere som har det til PC enn til Xbox Lenke til kommentar
TST Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Man lærer seg fort å benytte musa til "freelook" når man kjører bil - styre med AWSD, så bruke musa for å holde kameraet bak bilen Var knotete i begynnelsen men liker dette bedre nå enn Vice City's kamera. Fly var også et stort problem helt til jeg fant ut at det var bare å drite i å prøve å fly med musa... Samme der, bruk musa til kamerastyring istedet, fly med AWSD og piltastene. Husk at det er veldig mange som spiller Xbox/PS2-versjonen, og der er det ikke snakk om å bruke mus/tastatur. Dette er jo en PC/Xbox anmeldelse da - så PS2 er vel utelukket, men samtidig så vil jeg tro at det er langt flere som har det til PC enn til Xbox Poenget mitt er at det problemet han tar opp her, ikke så lett kan løses med tastatur og mus i PlayStation 2- og Xbox-versjonene av spillet. Det er ikke så relevant hvilke versjoner som anmeldelse her, eller hvor mange som har PC-versjonen i forhold til PS2- og Xbox-versjonene. Problemet er like fullt tilstede, så eiere av spillet på de to sistenevnte plattformene ønsker heller tips til hva de kan gjøre for å få en bedre kjøreopplevelse i svinger, i stedenfor å høre at de fleste kjøper PC-versjonen. :-) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Nå har eg ikkje prøvd San Andreas på konsoll, berre Vice City, der det er auto-aim, men det er vel utvilsomt lettare med freelook på PC enn konsoll. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Bra omtale til eit bra spel, så og sei enig i alt. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Man lærer seg fort å benytte musa til "freelook" når man kjører bil - styre med AWSD, så bruke musa for å holde kameraet bak bilen Var knotete i begynnelsen men liker dette bedre nå enn Vice City's kamera. Fly var også et stort problem helt til jeg fant ut at det var bare å drite i å prøve å fly med musa... Samme der, bruk musa til kamerastyring istedet, fly med AWSD og piltastene. Husk at det er veldig mange som spiller Xbox/PS2-versjonen, og der er det ikke snakk om å bruke mus/tastatur. Dette er jo en PC/Xbox anmeldelse da - så PS2 er vel utelukket, men samtidig så vil jeg tro at det er langt flere som har det til PC enn til Xbox Poenget mitt er at det problemet han tar opp her, ikke så lett kan løses med tastatur og mus i PlayStation 2- og Xbox-versjonene av spillet. Det er ikke så relevant hvilke versjoner som anmeldelse her, eller hvor mange som har PC-versjonen i forhold til PS2- og Xbox-versjonene. Problemet er like fullt tilstede, så eiere av spillet på de to sistenevnte plattformene ønsker heller tips til hva de kan gjøre for å få en bedre kjøreopplevelse i svinger, i stedenfor å høre at de fleste kjøper PC-versjonen. :-) Joda, men meninga med min post var jo bare å være grei å prøve å hjelpe i det jeg anså som mest sannsynlig at problemet var De som har konsoll får vel bare kjøpe seg mus og tastatur til den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg