Tafsen Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Eg har et system med Win XP og Fedora Core 3. Nå tenkte eg at eg skulle re-instalere xp og instalre FC4 i staden for 3. Men når eg prøver å boote xp cd¨n så får eg berre ein svart skjerm. Må eg gjere noko spesielt for å re-instalere xp? Endret 29. juni 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 hm.. orginal cd? Får du boota CDn eller kjem den ikkje så langt? Kva er det siste du ser på skjermen? Du må ikkje gjere noko spesielt for å installere win, men etter installsjon må du installere lilo/grub igjen. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Kva som ligg på harddisken har absolutt ingenting å sei når BIOS veit at den skal drite i harddisken og leite på CD-ROMen først. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Orginal cd seff. Boota den på en rein xp pc nettop uten problem. Eg får først den skjermen der det står. søker etter programvare. Så går den i svart og forblir svart... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Du er nok i feil forum, men kan kanskje tipse om å dra ut alt av unødvendige ting (ha berre mus, tastatur og skjerm tilkobla). Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Er en laptop uten ekstra tilkoblinger. Eg tok å fjerna linux partisjonen, og da fungerte det fint. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Bra du fikk fikset det. Problemet ligger i at Windows ikke skjønner linux filsystem(etter hva jeg har skjønt iallefall). Så hvis det ligger i starten av harddisken klarer ikke windows installen å starte. Jeg har en disk til linux og en til windows, og da må jeg enten koble ut linux disken eller ta den vekk fra biosen. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det blir litt vanskligere på en laptop med en disk da =P Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 jeg tror heller det er Windows som ikke skjønner Fedora sitt partisjoneringssystem. siden at Fedora endrer noe på disken. sectorer eller noe? som gjør at Windows kan få litt installasjonsproblemer. mener å huske at jeg også fikk litt problemer med installasjon av Windows igjen når jeg hadde Fedora inne, men bare når jeg hadde Fedora. når jeg kjører Slackware har jeg aldri problemer med Windows installasjonen. Ser det tilogmed når jeg brukte Drive Image 2002 at det å gjenopprette Image ble et prosjekt, nettopp pga Fedora. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå