Gå til innhold

Re-install av xp med dualboot

Anbefalte innlegg

Eg har et system med Win XP og Fedora Core 3. Nå tenkte eg at eg skulle re-instalere xp og instalre FC4 i staden for 3. Men når eg prøver å boote xp cd¨n så får eg berre ein svart skjerm. Må eg gjere noko spesielt for å re-instalere xp?

Endret av rEaliTY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra du fikk fikset det. Problemet ligger i at Windows ikke skjønner linux filsystem(etter hva jeg har skjønt iallefall). Så hvis det ligger i starten av harddisken klarer ikke windows installen å starte. Jeg har en disk til linux og en til windows, og da må jeg enten koble ut linux disken eller ta den vekk fra biosen.

Lenke til kommentar

jeg tror heller det er Windows som ikke skjønner Fedora sitt partisjoneringssystem. siden at Fedora endrer noe på disken. sectorer eller noe? som gjør at Windows kan få litt installasjonsproblemer. mener å huske at jeg også fikk litt problemer med installasjon av Windows igjen når jeg hadde Fedora inne, men bare når jeg hadde Fedora. når jeg kjører Slackware har jeg aldri problemer med Windows installasjonen.

Ser det tilogmed når jeg brukte Drive Image 2002 at det å gjenopprette Image ble et prosjekt, nettopp pga Fedora.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...