Gå til innhold

Glimrende service fra PSdata

Anbefalte innlegg

Kjøpte et MSI Neo FSR og en A64 fra psdata.no.

Kortet ble satt i maskina, satt i ram, og skulle starte. Kom inn i bios, satt opp riktig og skulle boote på nytt - svart skjerm, og status LED'ne lyste for å fortelle at et eller annet var galt.

I manualen stod det ingenting om hva disse status led'ne signaliserte, og heller ingenting på nett, så jeg ringte ps. Etter et par minutter på telefon hadde vedkommende funnet en annen manual hvor dette stod, lest opp hva som sto for den aktuelle lyskombinasjonen, og sendt denne i posten til meg!

En bios reset senere og ny runde med instillinger kom maskina til booting, men hang seg under formatering av hd.

Flere forsøk ble gjort, og maskina virka veldig ustabil. Den hang på forskjellige steder, alle stadier fra power on til midt i windows install. Den kom aldri så langt som å gjennomføre den første rebooten under win-install.

For hver gang den hang seg måtte bios resettes for å komme igang igjen.

Bios ble oppgradert, men maskina hang seg like ofte. (Men jeg slapp å resette bios for hver omstart.)

Annet skjermkort og annen ram ble forsøkt.... til ingen nytte.

Sendte så kort og cpu tilbake til PS. De testa i ett døgn, og fikk ingen feil!

På telefon kom vi fram til at det måtte være konflikt mellom kortet og de minnetypene jeg hadde prøvd med (Veritech og Twinmos).

PS tilbød å bytte kortet i et Neo FIS2R (et dyrere og bedre kort) uten tillegg i prisen, noe jeg selvsagt takket ja til.

Det nye kortet funker perfekt så langt - snart ferdig med win install.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...