Gå til innhold

Defekt RAM? Testet med memtest86+. Input?

Joffer

Anbefalte innlegg

Underklokker CPUen (AMD64 3200+ @ 6x200, HT på 2x) og kjører mine Geil Ultra-X på standardinnstillinger DDR400 2-2-2-5.

Lasta ned Memtest86+ v1.60 og den feiler med en gang på test 2. Valgte test #5 og den gikk igjennom uten problem. Test #6 feilet også.

Er RAM'n defekt eller er det andre ting som kan gjøre at test #2 #6 feiler? (har ikke kjørt en full test siden flere enkle tester feilet..)

Klokket nå ned til 150MHz (DDR300) og får feil i #2 og #6 nå også.

Endret av Joffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vanlige er vel å kjøre hele testen X antall timer. Har selv kjørt memtest86 og memtest86+ tre netter rad med mitt amd 3200+ og kingston hyperx 2-2-2-5. Kjørte begge i ca 10 timer, og fikk et tyvetalls feil i test 5 og 8 begge gangene, samt flere feil i helt andre tester med 2,5-3-3-5 timings.

Vil derfor anbefale deg og gjennomføre hele testen i en del timer. Og får du feil i flere tester da, skulle det tyde på at ramen er defekt. Jeg fikk hvertfall beskjed av netshop om å reteturnere ramen min igår. Feil pleier vanligvis å bety at ramen er defekt eller at timingsene er for strikte.

Endret av KONGHARALD
Lenke til kommentar

Hm, Ser stygt ut. Kan ikke forstå annet enn at den rammen er defekt og må byttes. Jeg hadde bare ca 25 feil hver av de to gangene jeg testet, og likevel ble jeg anbefalt og bytte. Du har jo over 6000 errors. Men rammen bør vel testes på den hastigheten og timingsene den er konstruert for, så om du kjørte testen på ddr 300 vil jeg anbefale (uten at det trenger å være noen forskjell) og teste under ddr400.

Jeg testet den ene brikken min i natt (har 2*512), 10 timer, 45 pass og 0 errors. Skal teste den andre neste natt, hvis den og viser 0 errors begynner jeg og lure... Kanskje det er andre årsaker til at nyere spill som BF 2 demo og UT 2004 demo avsluttes automatisk etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...