Gå til innhold

Virtual memory & BF2?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

 

Jeg har tidligere kjørt både BF2 demoen og BF2 retail-versonen flytende i 1600*1200 med litt under middels innstillinger på min AMD Athlon XP1900,512DDR ram & Radeon9800pro.

 

Men, ofte når jeg avsluttet spillet stod det i windows at det var lite virituelt minne.Smart som jeg var tenkte jeg at jeg måtte prøve å fixe dette, og gikk inn i innstillingene for virituelt minne og forandret samtlige drives(c:,d:,e:) page file til custom mellom 768-1536mb. Når jeg nå gikk inn i BF2 gikk lastetider svært tregt(opptil 3 min for å laste inn et kart!!) og gameplayet var svært choppy og hakkete. UAKSEPTABELT :nei:

 

Jeg gikk inn i virtual memory-instillingene igjen og prøvde å gjøre tilbake innstillingene som var der fra før.Jeg husket såklart ikke hva de gamle innstillingene var så jeg brukte en annen pcs oppsett som referanse og puttet c: & e: på system managed file, mens d:(som er der windows ligger) til custom 768-1536mb.

 

Dette hadde ingen effekt og BF2 kjører like dårlig som før. Jeg har også prøvd å gjøre ulike innstillinger på skjermkort-instillingene(AGP-speed 0-8X(kjørte på 4X før,gikk fint) men ingen av de virker som om de har noen effekt.

 

Jeg vil bare ha BF2 til å kjøre like bra som det gjorde før jeg begynte å tøyse å fjase med innstillingene! Hva i alle dager skal jeg gjøre??

 

 

håper noen vet råd :(

 

 

mvh

tango1982

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei igjen folkens.

 

Ja, no shit: jeg har kjørt(og kjører nå heldigvis) BF2 glatt på 1600*1200 med mitt oppsett. Jeg har ca halvparten av de avanserte innstillingene på low og resten på medium,og det ser uansett svært bra ut.

 

Jeg eksperimenterte litt og puttet inn en 256mb RAM brikke sammen med den 512mb brikken som var der fra før og da gikk det plutselig greit igjen. Rart dette, siden det gikk helt flytende og flott også når jeg bare hadde i 512-brikken før.

 

Har to pc'er sjø,en som brukes til spilling,surfing og musikk og en som er "business" som brukes til videoredigering,photoshop,maya etc. Nå må den ene klare seg med 256 til jeg får kjøpt mer ram.

 

 

Vet noen hvordan man tilbakestiller virtual memory-instillingene til sånn de er etter en fresh windows xp install?

Lenke til kommentar
Heisann.

 

 

Jeg har tidligere kjørt både BF2 demoen og BF2 retail-versonen flytende i 1600*1200 med litt under middels innstillinger på min AMD Athlon XP1900,512DDR ram & Radeon9800pro.

 

Tror jeg egentlig ikke noe på.

 

PC'en min er:

XP3200+

1GB Corsair dual channel

2 Raptor HD i RAID 0

9800PRO

 

Og det hakker sinnsykt mye ved 1280*968 (tror jeg det var) med alle detaljer på maks.

Selv ved 1024*768 så hakker det noe med alle detaljene på maks, og PC'en er nyformatert med alle siste drivere installert+windows update.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...