arnizzz Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Hvordan kan jeg eksevere en kommando på en ekstern maskin fra et phpscript? Er dette mulig? Bruker gentoo som OS på web-server og den maskina som jeg vil kjøre en kommando på. Har sett litt på ssh, men hvordan få til dette uten at jeg blir spurt om passord? Slik at jeg legger passord inn i kommandoen eller noe sånt. Edit: Jeg la til sånn RSA keys og slikt og det funket fra kommandolinjen. Men av en eller annen grunn fungerer det ikke fra phpscriptet med samme kommando.. system("ssh -l minbruker minhost 'kommando på eksternmaskin'"); Er det noe med at apache ikke kjøres som root? Hvordan kan jeg unngå dette problemet? Endret 29. juni 2005 av arnizzz Lenke til kommentar
birds Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Apache kjører nok ikke som root, nei. (ps aux | grep apache) Flytt og skift eier/tilgang på key-filene slik at apache-brukeren får tak i dem, og angi plasseringen til key-filene som en option til ssh. (tipper at det går ) Sikkerheten på dette her er sikkert ikke så veldig god. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Ja det er kanskje ikke veldig god sikkerhet. Nå kjører jeg en javaapp på den remote maskinen som utfører kommandoene fra scriptet. bruker fsocket til å kommunisere. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hvorfor ikke laste ned putty? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Hvorfor ikke laste ned putty? Hva har putty med saken å gjøre? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hvorfor ikke laste ned putty? Hva har putty med saken å gjøre? Det er jo mye enklere å styre en pc via ssh med putty, enn å lage et php script Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Hvorfor ikke laste ned putty? Hva har putty med saken å gjøre? Det er jo mye enklere å styre en pc via ssh med putty, enn å lage et php script Det er snakk om at det skal gå litt automatikk i det. Det er ikke sånn at jeg skriver inn en kommando i det phpscriptet. det er én fast kommando som må kjøres når jeg gjør en endring i en database. Det er en telefonserver som må reloades når jeg legger inn en ny bruker.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Tror metoden du buker ikke er en god metode. Nå veit jo ikke jeg helt hva du skal gjøre, men ut ifra sisste post så skjønte jeg da det hadde noe med brukere og gjøre. Men om f.eks alle brukere er lagra i en database, mysql eller lignende så ville jeg satt opp f.eks ett script på "remote server" som da sjekker etter nye brukere i databasen eller no.. Tror noe alla dette vil være en bedre måte og gjøre det på en ssh'e over PHP. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hvorfor ikke bare få php til å opprette en fil med kommandoen du ønsker å kjøre og så setter du opp en cronjob på den filen fra admin eller root brukeren? Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Du kan jo få javaprogrammet ditt til å fungere som en server. Deretter kan du koble til via Sockets i PHP. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Du kan jo få javaprogrammet ditt til å fungere som en server. Deretter kan du koble til via Sockets i PHP. Ja det er det jeg har gjort nå. Skrev at jeg brukte fsocket tidligere i tråden. edit: Bare for å beskrive hva jeg gjør. I databasen har jeg informasjon om forskjellige telefonbrukere. Telefonserveren leser kun nye bruker fra en flat-konfigurasjonsfil. Php scriptet skriver en slik fil med rett syntax og laster det over på telefonserveren, og reloader telefonserveren slik at endringene blir oppfattet. Endret 4. juli 2005 av arnizzz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå