Mr Burns Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Heisann! Jeg har laget et program som funket fint, men det blir ganske stort så jeg tenkte jeg skulle dele programmet opp i GUIdel og prossesseringsdel. Jeg laget et nytt prosjekt i VC#, og Add'et den gamle Form1 til prosjektet. Jeg prøver å få opp Form1 ved å skrive "Application.Run(new Form1());". Prosjektet heter noe annet enn Form1. Ved kompilering kommer dette: C:\Hennningfiler\tets\dGrid2\dGrid2\Form1.cs(73): The type or namespace name 'Windows' does not exist in the class or namespace 'System' (are you missing an assembly reference?) Jeg har "using System.Windows.Forms" i begynnelsen av filene, men det er tydeligvis feil. Får samme feilmelding. Jeg er egentlig ganske grønn på dette her, og aner ikke hva jeg skal gjøre. Skulle jeg ha lagd en ny klasse i den gamle fila? EDIT: Det var vist bare å legge til en referanse.... Men nå får jeg ikke startet Form1.... EDIT: Form1 lå inni dGrid, så der fant jeg den, men hvordan starter den? Application.Run() git samme feilmelding. Endret 29. juni 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Du må også legge til f.eks. using mittProsjektSittNameSpace; Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Oppsummering: Filen Maker.cs inneholder namespace Maker, og class Maker Filen Form1.cs inneholder namespace dGrid, og class Form1 Fra Main i Maker vil jeg fyre igang Form1, men Application.Run(new Form1()); gir samme feilmelding som resten... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Maker.cs namespace Maker { class Maker { [STAThread] int main() { Application.Run(new dGrid.Form1()); } } } Det burde jo fungere hvis alle referanser er oppgitt, og dll/exe fila er mulig å få tak (men da får du en "file not found" feilmedling...) Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Aha! Men da får jeg beskjed om at Application ikke finnes i namespace... Fant det ut, hadde kommentert vekk S.W.Forms... BTW: Hvor finnes et mer aktivt forum, ev. helst newsgroup? Endret 30. juni 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 System.Windows.Forms.Application Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå