Gå til innhold

Binær klokke, kan jeg få tak i det i Norge eller?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kom over denne klokken. :green: Fikk veldig lyst på den, men det blir litt i frakt og slikt så finnes det noen plass i Norge jeg kan få kjøpt noe sånt? Har søkt en del men ikke funnet noe....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Bor du unna fra Østfold? Vi kan dele frakta!

Det hadde vært en god ide hvis jeg ikke hadde bodd i Trondheim da, men er sikkert noen kompiser her som også har lyst på den. :)

Hva ligger dollar'n på nå? Til sammen blir det ca. 93$ så det er vel kanskje verdt det hvis ikke noen i Norge selger den....

edit: de har denne klokken også der, den er litt billigere men hvilken er kulest?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Var fet da :D

EDIT: Er det ikke 7 kroner CA dollar'n ligger på?

93 x 7 blir 651 kroner..

Ja var noe sånt jeg kom frem til og, litt dyrt men verdt det! :D

Denne er litt billigere da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
men kan kanskje ta litt tid hvis du abre skal bråkikke på klokka..

Hehe, ja. Men du lærer deg vel det ganske godt etterhvert.

Her er en liten test av klokken. :p

Lenke til kommentar

Jah, det er sikkert dritenkelt å ta en titt ned på klokka og se 0110110100011001010101..og så sette seg ned med papir og regne ut hva det egentlig står for i det desimale systemet. Makan til søppel man skal kaste penger på..med mindre man er seriøst god i digitalteknikk har den gjennomsnittlige pc/gamer-nerd ikke mye erfaring med binære tall. 2^0+ 2^1+ 2^2+2^4 ..jadda..lett måte å se klokka på gitt :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jah, det er sikkert dritenkelt å ta en titt ned på klokka og se 0110110100011001010101..og så sette seg ned med papir og regne ut hva det egentlig står for i det desimale systemet. Makan til søppel man skal kaste penger på..med mindre man er seriøst god i digitalteknikk har den gjennomsnittlige pc/gamer-nerd ikke mye erfaring med binære tall. 2^0+ 2^1+ 2^2+2^4 ..jadda..lett måte å se klokka på gitt :)

Det blir jo som å lære seg klokka på ny. Tar sikkert litt tid, men man kommer nok inni det :).

Lenke til kommentar

Binærregning er da en enkel sak :)

Bare start fra høyre. 1 betyr sann, 0 betyr usann. Hver 1-tall tilsvarer en verdi som dobles til neste 1-tall.

1       1       1       1       1       1       1       1
128   64     32      16     8       4       2       1

Så legger du sammen alle tallene som 1-tallene representerer. Der det er 0 tar du ikke med noe.

For eksempel.

0       1       0       1       1       0       1       1
0  +  64  +  0  +  16  +  8  +  0   +  2   +  1 = 91

Endret av CMOTDibbler
Lenke til kommentar

Er ikke slik de klokkene som trådstarter vil ha funker da men..

Lenke til kommentar

Nokså tøff den klokka der. :yes:

Naturligvis er funksjonaliteten og nytteverdien med det hele temmelig begrenset, men det er jo likevel morsomt. Hadde ikke prisen vært såpass høy, skulle jeg gjerne bestilt denne klokken. Men, idet jeg dermed ikke kommer til å anskaffe meg klokken med det første, har jeg i stedet laget noe tilsvarende i Visual Basic (korrekt, jeg kjeder meg!):

Binary_clock.zip

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...