stray Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har en bærbar maskin med 2.0GHz Pentium M Dothan, men den kjører kun på 798mhz, tror multipileren ikke er stilt rett, men i bios finnes det ikke no setting for konfigurere den. Når jeg booter opp maskinen så står det 2.0ghz running speed osv. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få full ytelse av cpuen ? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Stemmer vel dette? Har vel bare klokka seg ned til 800 Mhz akkurat nå. Tok et screenshot av hva min 1,4 Ghz lå på. Endret 29. juni 2005 av Pomfri Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Tror multipilieren skal være på omtrent 15x, og når du VANLIGIVIS klokker, klokker du opp FSB'en... Endret 29. juni 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Dette er mest sannsynlig et resultat av SpeedStep teknologien som ligger i Centrino og sonoma plattformen, som gjør at prosessoren endrer klokkehastighet etter belastning.. Prøv å kjøre f.eks prime95 prime95 og mens den kjører så går du inn å sjekker prosessorhastigheten.. er villig til å vedde endel på at den da vil gå på 2ghz Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå