Gå til innhold

Den Store Tour de France Tråden

LowBalls

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Hva med kraft da?

McEwen sykler med høy frekvens, mens hushovd sykler med høyere kraft i tråkket, altså han er ikke så avhengig av frekvensen

Høy frekvens hindrer at man stivner og det skal mindre kraft til for å komme opp i høyere fart. Hushovd sliter jo med at han stivner før han er over målstreken, eller at han rett og slett ikke kommer opp i høy nok fart før målgang, noe som skjedde på den første etappen hvor han rant forbi Boonen etter begge hadde kommet i mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
eller at han rett og slett ikke kommer opp i høy nok fart før målgang, noe som skjedde på den første etappen hvor han rant forbi Boonen etter begge hadde kommet i mål.

Og hadde han startet litt tidligere så...?

Så hadde han vunnet. Da hadde man sett at frekvensen hans og Boonens var tilnærmet lik ved målgang, men gutten klarer jo ikke å time spurtene sine.

Lenke til kommentar

Det hadde vært enormt tøft om han hadde fått det til på siste etappe (skal ikke prøve å stave navnet på stedet :p ) og vunnet over McEwen med en sykkelhjul-lengde, skulle likt å sett ansiksutrykket hans da. :D

Edit: hvordan er størrelsene på Discovery-trøyene, store\små?

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
noen som kan hjelpe meg besvare hvilke sykler de ulike lagene bruker???vet at discovery bruker trek, credit agricole=look og t-mobile=giant, men resten vet jeg ikke...

Ag2r: Rammer Dècathlon, deler Campagnolo

Bouygues Telecom: Time rammer, Mavic / Campagnolo deler

Cofidis: Wilier rammer, Campagnolo deler

Crédit Agricole: Look rammer, Shimano deler

Davitamon-Lotto: Ridley rammer, Campagnolo deler

Discovery Channel: Trek rammer, Shimano deler

Domina Vacanze: Colnago rammer, Shimano deler

Euskaltel-Euskadi: Orbea rammer, Shimano deler

Fassa Bortolo: Pinarello rammer, Campagnolo deler

Française des Jeux: Lapierre rammer, Shimano deler

Gerolsteiner: Specialized rammer, Shimano deler

Illes Balears: Opera rammer, Campagnolo deler

Lampre Caffita: Cannondel rammer, Campagnolo deler

Liberty Seguros: BH rammer, Campagnolo deler

Liquigas-Bianchi: Bianchi rammer, Compagnolo deler

Phonak: BMC rammer, Camapagnolo deler

Quick Step: Time rammer, Campagnolo deler

Rabobank: Colnago rammer, Shimano deler

Saunier Duval-Prodir: Scott rammer, Campagnolo deler

T-Mobile Team: Giant rammer, Shimano deler

Team CSC: Cervélo rammer, Shimano/FSA deler

Dette skulle stemme. noe mer du lurer på bare spør så skal jeg prøve å svare :thumbup:

Lenke til kommentar

Dagens oppgave på vg feil?

Dagens spørsmål 17. juli:

Hvilket lag syklet Kurt Asle Arvesen for i 1999?

Team Krone

Team CSC

Asics

Team Fakta

Zalf Euromobil Fior

Fra kurt asles hjemmeside:

Tidligere klubber: Asics (98), Riso Scotti (99), Amica Chips (00), Team fakta (01-03)

Lenke til kommentar

Blir som K.E. Kristiansen sa på slutten når det bare var Armstrong og Basso igjen. Her ser vi årets og neste års vinner. Jeg vet hvem jeg skal sette penger på til neste år.

Det var moro at Hincapie endelig fikk stå litt i rampelyste også, etter å ha vært med Armstrong på 6 snart 7 seiere. Det er vel få som har fortjent en etappe seier mer en han.

Det har vært to morsome dager foran tv'en. Armstrong som blir angrepet av det som finnes av csc og t-mobil ryttere. Det må være frustrerende for de og se at de ikke klarer å knekke han.

Også til det dummeste spørsmålet jeg til dags dato har hørt når det kommer til touren. I starten når de begynnte å ta i mot spørsmål, så var det stort sett spørsmål om. Hvorfor vinner ikke Hushovd touren, hvorfor vinner han ikke fjelletapper og hvorfor går han ikke i brudd hver dag osv. Det har heldigvis ikke vært så mange av disse på eurosport i år, de har vel gått over til tv2.

Det har vært et par dumme i år også som f.eks Hva heter mora til Moreau og hva heter dama til Basso :nei:

Men i dag så kom kongen av dem alle:

Hvorfor er det ingen damer med i tour de france

Her er det bare å avslutte med, det er faen meg ikke mulig.

Edit: Rettet et smilie

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Flaut å høre på den dårlige engelsken i intervjuene. :p

Regner nå med at du mener han som intervjuer for tv2 på starten. De kunne jo ha sendt en som kan engelsk.

Kashechkin var jo dagens heldigste, men det er jo første gangen jeg har sett en mann snu for å kjøre bakover :)

Edit: Pereiro Sio fortjente jo denne seieren i dag, han var jo også nære på på søndag. Han har jo noen km i brudd i touren i år.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Han har jo noen km i brudd i touren i år.

det er vel, som tv2 sa, allikevel en del opp til det Piil (ca.550km) og Voigt (ca.500km) gjorde i fjor da...

Er det forresten noen som vet hvor jeg kan finne en oversikt over "km i brudd"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...