Gå til innhold

Forslag til modding av et Q-Tec kabinett?

Anbefalte innlegg

Har et Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W kabinett.

Siden dette er et ganske stygt kabinett så har jeg lyst til å gjøre noe med det. Men har ingen anelse om hva jeg ska gjøre med den. Kanskje lakkere den i en friskere farge og lage ny front?

Har ikke noe penger å bruke på kabinettet siden det jeg får i løpet av sommeren går til ny mus og musmatte. (Men kan kanskje bruke en liten hundrelapp eller to)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å gjøre et par ting!

• Sparkle fronten
  • Lakkere
  • Leke deg med plexi
  • Kutte litt her og der

Får du gjort det, mener jeg du har fått det bra til! Går kanskje for 300 spenn?

Uansett er det mye du kan gjøre med plexi! Kan ha det på siden (ganske standard) eller i topp. Om du har det i toppen kan du jo lage viftehull i plexien og sette inn ei vifte som trekker luft ut i toppen. Ellers kan man gjøre mye morsomt med plexi! Gravere f.eks.: http://www.bit-tech.net/modding/2005/06/17...r_modder/1.html

Om du ikke har Dremel kan samme jobben gjøres med en tapetkniv, men blir jo ikke fullt så bra..

Håper dette ga deg noe idèer! :)

Lenke til kommentar

Stygg ja.. Det kan man si..

Om trådstarter er litt gal er jo plysj morsomt da! :) Men om du ikke har råd til kalde katoder og sånne sterke lys anbefaler jeg deg å kjøpe inn litt LEDer fra Clasern eller Elfa å leke deg litt f.eks. under kabinettet eller rundt vinduet!

Lenke til kommentar
Stygg ja.. Det kan man si..

Om trådstarter er litt gal er jo plysj morsomt da! :) Men om du ikke har råd til kalde katoder og sånne sterke lys anbefaler jeg deg å kjøpe inn litt LEDer fra Clasern eller Elfa å leke deg litt f.eks. under kabinettet eller rundt vinduet!

Hehe, jeg er gal.. :p

Jeg kunne ha tenkt med å bare brukt kabinettet som ei slags ramme og laget noe større enn bare modding.

F.eks. La kabinettet ligge med hovedkortet ned og gjør nesten på en måte det samme som han som har DooM 3 prosjektet ( bygge deg opppover med gips ) et fjell f.eks.

Og satt skjermen inne i det...

Du kan bare bruke fantasien din, men jeg ville ha brukt det som en ramme.

Mvh. SacrefiZer

Ps. Hadde det kabinettet der på den gamle,gamle,gamle maskina mi :p

Lenke til kommentar
Om trådstarter er litt gal er jo plysj morsomt da! :)

Leker med tanken :)

Men det som er problemet er at jeg ikke vet hvordan man skal lage ny front osv, har aldri gjort noe sånt før.

Edit: @jokkakim, bilde?

Endret av TomFu
Lenke til kommentar

Her og Her .... der er riktig nok ikke sidedøra på, men vis du vil kan jeg ta bilde av den og q:

Fronten er av Plexi lakka på baksiden som gir en deilig "svart speil" effekt...

"On" bryteren er å trykke inn den øverste Led'et (power led)

Endret av jokkakim
Lenke til kommentar

Det bildet var så crappa at jeg ikke greier å se hva det er engang.. =S

Uansett! Til trådstarter: Om du skal sparkle er den bare å bruke det som en slags modelleire! Klæsj på fronten og skrap det ut til du får en rett front eller hva du ønsker.. Når det har tørka pusser du og så lakker du bare! :) Det du kan gjøre er at du kan ta hele fronten fra hverandre, sparkle fronten på brønndekslene og selveste frontdekslet separat.. Så er du kvitt den grelle trekant-fronten eller hva det skal forestille! =S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...