hardcopy Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hei! Jeg har kjøpt Netshop sitt kampanje tilbud for mai og juni. Når jeg belaster minnet mye får jeg blåskjerm et øyeblikk og maskinen restarter. Jeg har kjørt memtest86+ og minnet feilet i test nr 5. Da bestemte jeg meg for å skru opp spenningen i bios +0.1 volt på DDR RAM og etter det ser det ut til å fungere greit. Saken er den at jeg lurer på om det er lurt å bytte den brikken som feilet uansett, siden det kan skade minnet å kjøre på for høy spenning? Netshop sier at det ikke er noe problem å skru opp spenningen 0.2 V, men andre mener noe annet... Noen gode råd? Takk for hjelpen.... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Det skal ikke være noe problem å skru opp spenningen, men jeg ville allikevel vurdert å bytte brikken. Den er defekt, og det er like greit å skaffe en brikke som fungerer slik den skal, også ved original spenning. Hør med Netshop om de dekker frakt + ny brikke, i såfall ville jeg gjort det. Hvis du må betale noe selv er det kanskje like greit å beholde den du har. (jeg er ikke helt sikker på loven, men jeg tror netshop skal betale frakt) edit: la merke til at det bare er én minnebrikke i maskinen, da må du også vurdere tiden det tar å få nytt minne. Det er kjedelig å sitte uten fungerende PC. Endret 29. juni 2005 av ZLatzman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå