handbook Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Fikk startet bilen min i går kveld etter litt om og men(skifte at tennplugger og lading av bilbatteri). 1. Fikk start på bilen.. Lot den stå litt og surre.. Stoppa, starta igjenn.. Gikk fint! 2. Venta ett par timer 3. Starta bilen igjenn, fint! Trilla bilen 3-4 hundre meter frem og tilbake, startet fint alle gangene jeg prøvde.. 4. Tok natta.. 5. Nå, morningen etterpå ser det ut til at batteriet nermest er helt tømt.. Hva tror dere er gale? Dårlig Batteri? Gåen dynamo? Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har du kanskje noe som tapper bateriet ditt? En forsterker som står på, eller en høyohms kortsluttning? Skjekk alle ledninger for kortslutning.. Hvis ikke ville jeg tro det er batteriet som trenger pansjonering. Lenke til kommentar
handbook Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Tvilsomt.. den funka fint i fjor nemlig.. batteriet taper seg gjerne etter 9 måneders stillestand.. er jo en golf 87'er.. eller..??? Endret 29. juni 2005 av Prazor Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Er det vedlikeholdsfritt batteri? Trengs mer vann? Er det skittent rundt batteriploene? Det kan gi merkbare lekkasjestrømmer (selv om tømming over natta er i meste laget). Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Starteren bruker mer strøm enn dynamoen klarer å lade på den korte tiden du hadde motoren i gang. Har du i tillegg filt mye på starteren, så tømmes batteriet fort. Ta deg en lang kjøretur med bilen, er godt for både motor og batteri. Endret 29. juni 2005 av Opus Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 9 måneder uten ladning? Batteriet tar lett frostskader når det mangler ladning. Det kan med andre ord være skadet/svekket. Dynamoen tester du lett med et voltmeter (bør være ca 13.4 ved polene) når motor er igang (svak ladning kan også skyldes løs vifterem eller dårlige kontakter i dynamo). Strømlekasjer kan testes med et ampermeter melomm batterisko og pol når bilen ikke er igang. Men som sagt før her - er batteriet nesten tomt må det lades over tid, f.eks ved å kjøre et par timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå