kroekkete Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hei, er det noen som har en lenke til en side som omhandler hvilken margin/padding de forskjellige nettleserne gir html-elementer som standard? Spesielt lurer jeg på hvordan nettleserne behandler skjemaelementer, og helt spesielt lurer jeg på SELECT... På forhånd takk for hjelpen! Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 De forskjellige nettleserene gir litt forskjellige marginer osv, så det er ikke noe fasit. Best er da å nulstille alle marginer osv for så å sette de manuelt Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 I know. Det jeg lurer på er om noen har en lenke til en side som viser en oversikt over akkurat dette? F.eks: IE: select {margin: 0 5px 0 5px;} FF: select {margin: 0; padding: 0 5px 0 5px;} Med andre ord: En oversikt over hva som fjernes hvis man setter * {margin: 0; padding: 0;} osv... (Relevant i forbindelse med elementer som faktisk er avhengig av marginer etc...) Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Det er vel bare å måle? Lag et HTML dokument med kun en SELECT tag. (Ikke bry deg om <head>, <body> etc.) Så viser du den i forskjellige browsere og måler marginene. Eventuellt kan du gi select tagen din en bakgrunn for å se hva som er margin og hva som er padding.. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Det er vel bare å måle? Lag et HTML dokument med kun en SELECT tag. (Ikke bry deg om <head>, <body> etc.) Så viser du den i forskjellige browsere og måler marginene. Eventuellt kan du gi select tagen din en bakgrunn for å se hva som er margin og hva som er padding.. Det er én måte å gjøre det på. Hvis dere allikevel vet om noen andre som har funnet opp kruttet før meg og publisert det blir jeg glad for å høre om det. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Tror henrik(sirice) posta et sån default stilsett her en gang. Prøv å søke litt EDIT: post 666 Endret 29. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Tror henrik(sirice) posta et sån default stilsett her en gang.Prøv å søke litt EDIT: post 666 Spooky...! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Noe sånt? W3Cs default tag instillinger EDIT: dette er bare slik w3C vil ha det.. det har sikkert ingenting å gjøre med de forskjellige browserne Endret 29. juni 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Var den jeg snakket om ja Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Noe sånt? W3Cs default tag instillinger EDIT: dette er bare slik w3C vil ha det.. det har sikkert ingenting å gjøre med de forskjellige browserne Du er i nærheten ja, men som du selv sier; dette har ingenting med hvordan de forskjellige nettleserne faktisk presenterer hvert element... Og det er dessverre dét jeg lurer på... Takk for forslaget uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå