Gå til innhold

Skjemaelementer, css og forskjellige nettlesere

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som har en lenke til en side som omhandler hvilken margin/padding de forskjellige nettleserne gir html-elementer som standard? Spesielt lurer jeg på hvordan nettleserne behandler skjemaelementer, og helt spesielt lurer jeg på SELECT...

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh Primaxx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I know. :)

Det jeg lurer på er om noen har en lenke til en side som viser en oversikt over akkurat dette?

F.eks:

IE:
select {margin: 0 5px 0 5px;}

FF:
select {margin: 0; padding: 0 5px 0 5px;}

Med andre ord: En oversikt over hva som fjernes hvis man setter * {margin: 0; padding: 0;} osv...

(Relevant i forbindelse med elementer som faktisk er avhengig av marginer etc...)

Lenke til kommentar

Det er vel bare å måle?

Lag et HTML dokument med kun en SELECT tag. (Ikke bry deg om <head>, <body> etc.) Så viser du den i forskjellige browsere og måler marginene. Eventuellt kan du gi select tagen din en bakgrunn for å se hva som er margin og hva som er padding..

Lenke til kommentar
Det er vel bare å måle?

Lag et HTML dokument med kun en SELECT tag. (Ikke bry deg om <head>, <body> etc.) Så viser du den i forskjellige browsere og måler marginene. Eventuellt kan du gi select tagen din en bakgrunn for å se hva som er margin og hva som er padding..

Det er én måte å gjøre det på. Hvis dere allikevel vet om noen andre som har funnet opp kruttet før meg og publisert det blir jeg glad for å høre om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...