mack_ Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hei! Jeg sitter bak en "server", som deler bredbåndslinja vår, og plutselig en dag fikk jeg ikke til å bruke diverse applikasjoner. Jeg får ikke til å logge meg på FTP, bruke IRC, bruke BT, DC++ eller p2p-programmer. Er sikkert bare noen enkle klikk, så er vi der? Regner med at dette har med å åpne porter? Isåfall: Hvordan kan jeg fikse mitt problem? Det er svært irriterende! Lenke til kommentar
r_k Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hvilken type server er du sitter bak? Ganske vesentlig ellers så er det ikke så lett å forklare deg hvordan du skal gjøre det. Hvem er det som er Administrator på den servern? Kan det være at Administrator har sperret deg for den tilgangen? I så fall ta kontakt med han.... Hvis det er en vanlig router så må vel dette bare gjøres via management... Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Er her hjemme, og det er jeg som er "server"-administrator Server er kanskje å ta litt i, men poenget er at routeren vi har, har kun en port, og jeg vil gjerne dele nettet på det rommet hvor "serveren" står nå. Maskina jeg snakker om er en Dell Dimension 2400, altså med helt elendig ytelse. Problemet er vel at den kjører Win XP Home (!!!), så jeg skulle gjerne fyrt opp noe Linux/Win Server. Har ikke anledning til dette (i alle fall ikke akkurat nå), så jeg er nødt til å ha det som det er. Mr. Dell deler altså linja, og bak den er et hjemmenettverk bestående av 4 pc'er. Regner med at det har med konfigurasjonene på bredbåndstilkoblingen, samt at XP Home egner seg SVÆRT dårlig som server. Tips? (Utenom å skifte OS, for det vil bli gjort i løpet av sommeren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå