Howard Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Antec har lansert en oppgradert utgave av sitt Sonata-kabinett. Sonata II følger i fotsporene til forgjengeren, som et spesielt støysvakt kabinett. Les mer Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Likte ikke det dilldallet på fronten av kabinettet. Hvorfor kan ingen komme med et helt stilrent kabinett uten noe som helst i fronten (altså døren). Enten så ødelegger de (produsentene) det med dårlig design eller så må de på død og liv ha synlige usb, audio og andre porter synlige. Bare se på AOpens kopi av Mac mini. På Mac mini er av/på knappen gjemt bak på kabinettet så fronten beholdes helt stilren, men Aopen måtte putte en stygg knapp der. Hmfr. Hadde jeg hatt en smule talent for slike ting så hadde jeg bygget mitt eget kabinett, men jeg har 10.000 tommeltotter, så det går nok dritt. Lenke til kommentar
chil Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 jeg synes det er rimelig pent jeg..ganske så stilrent Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Gleder meg stort til dette blir tilgjenglig her til lands. Har jobbet med ver.1 og ble overbevist. Blir en god makker med en MIST 500W PSU. Lenke til kommentar
GA Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Gleder meg til å få mitt! Bare 8 dager til... Søss skal få en rimelig bra maskin inne i denne, da BØR hu bli blid!. Har brukt 1'ern en del og er meget bra, men tror ikke jeg bytter ut LianLi'et (6277) mitt med denne. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Likte ikke det dilldallet på fronten av kabinettet. Hvorfor kan ingen komme med et helt stilrent kabinett uten noe som helst i fronten (altså døren). Enten så ødelegger de (produsentene) det med dårlig design eller så må de på død og liv ha synlige usb, audio og andre porter synlige. Bare se på AOpens kopi av Mac mini. På Mac mini er av/på knappen gjemt bak på kabinettet så fronten beholdes helt stilren, men Aopen måtte putte en stygg knapp der. Hmfr. Hadde jeg hatt en smule talent for slike ting så hadde jeg bygget mitt eget kabinett, men jeg har 10.000 tommeltotter, så det går nok dritt. Er jo praktisk å ha slike ting foran uten å måtte åpne en dør da. Ellers liker jeg at kabinettet er lagd av stål, stål er best. AtW Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Er jo praktisk å ha slike ting foran uten å måtte åpne en dør da. Ellers liker jeg at kabinettet er lagd av stål, stål er best. AtW Hvorfor mener du at stål er best da? Aliminium er jo betydelig lettere, samt at en pc trenger vel ikke SÅ mye styrke i konstruksjonen, eller? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Er jo praktisk å ha slike ting foran uten å måtte åpne en dør da. Ellers liker jeg at kabinettet er lagd av stål, stål er best. AtW Praktisk er det kanskje for noen, men jeg synes det ikke er spesielt pent. Hadde enda audiokontaktene vært i gull eller noe så hadde det kanskje sett _litt_ bedre ut, men når de kommer i billige plastfarger så klarer jeg meg fint uten. Husker forresten ikke sist jeg hadde behov for å kople på noe foran på PCen, så for min del er de kontaktene bare til besvær og irritasjon. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Håper de har forbedret filteret i front. Det som står i Sonata 1 er en stor spøk. Fungerer ikke i det hele tatt. Godt å se at de har fjernet Antec logoen på sidene. Der slapp det inn masse støv. Stygg er den logoen også. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Er jo praktisk å ha slike ting foran uten å måtte åpne en dør da. Ellers liker jeg at kabinettet er lagd av stål, stål er best. AtW Praktisk er det kanskje for noen, men jeg synes det ikke er spesielt pent. Hadde enda audiokontaktene vært i gull eller noe så hadde det kanskje sett _litt_ bedre ut, men når de kommer i billige plastfarger så klarer jeg meg fint uten. Husker forresten ikke sist jeg hadde behov for å kople på noe foran på PCen, så for min del er de kontaktene bare til besvær og irritasjon. Ofte greit å koble noe foran i pc'n, som DV cam, usb disker osv... Men smak kan ikke diskuteres. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Smak og behag kan kanskje ikke diskuteres, men å påstå at Antec Sonata er et kabinett som utmerker seg ved å være stygt, er vel en nokså ekstentrisk oppfatning, på grensen til det diskvalifiserende. Dette, derimot er et eksmpel på et stygt kabinett: Forresten, så postet jeg i går link til første test av både Antec Sonata II og P180. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har Sonata I, og er kjempefornøyd. Negativt kan jeg si følgende: Den medfølgende PSU'en tok kvelden etter omtrent ett år (Antec 380W), medfølgende vifte støyet litt for mye og gummi-opphengene for vifta var forferdelig dårlige. Ellers er kabinettet genialt, med den suverent beste måten å montere HDD'er på som jeg noen gang har sett. Ser at 2'ern er uten strømforsyning, så da er ett av mine problemer løst Om vifta i tillegg er enda stillere, samt at måten den festes på er bedre, så må dette bli en klar 6'er i mine øyne (Men det gjenstår jo å se, da...) Lenke til kommentar
tdzark Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Investerer i stille pc istedenfor overklokket for tiden. Kjøper MIST 500w, heatpipe til skjermkort, ASUS SLI-premium med heatpipe til chipset, heatpipe til cpu osv. Valget står selvsagt mellom de to nye Antec kabinettene: P180 og Sonata II. Hvilket tror dere er det stilleste? Det beste? Begge to er pene nok for meg. Utstyr som skal i maskinen ellers: 6600GT / 6800GT , AMD X2 4400+, MIST 500W, ASUS SLI-Premium, 3-4 HD'er. Dette vil jo generere litt varme... så om f.eks. p180 er mer luftig kan dette gjøre at jeg _ikke_ trenger særlig med vifter og derfor gjøre det stillere enn ett tett og i utgangspunktet stille sonata II kabinett som jeg må kjøre vifter på pga varmen og gjøre det ustille igjen... Kommentarer? EDIT: Klarer Mist'en dette da? TJ Endret 29. juni 2005 av tdzark Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Er jo praktisk å ha slike ting foran uten å måtte åpne en dør da. Ellers liker jeg at kabinettet er lagd av stål, stål er best. AtW Hvorfor mener du at stål er best da? Aliminium er jo betydelig lettere, samt at en pc trenger vel ikke SÅ mye styrke i konstruksjonen, eller? Stål er billigere, stål er tyngre (og dermed mer lyddempene). Aluminium har ingen funskjonsmessige fordeler over stål i mine øyne. AtW Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ser at 2'ern er uten strømforsyning, så da er ett av mine problemer løst Om vifta i tillegg er enda stillere, samt at måten den festes på er bedre, så må dette bli en klar 6'er i mine øyne (Men det gjenstår jo å se, da...) Det følger med en 450 W strømforsyning til Sonata II i utgangspunktet, men det kan jo godt hende at denne vil bli solgt uten strømforsyning. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Valget står selvsagt mellom de to nye Antec kabinettene: P180 og Sonata II. Hvilket tror dere er det stilleste? Det beste? Begge to er pene nok for meg. Utstyr som skal i maskinen ellers: 6600GT / 6800GT , AMD X2 4400+, MIST 500W, ASUS SLI-Premium, 3-4 HD'er. Dette vil jo generere litt varme... så om f.eks. p180 er mer luftig kan dette gjøre at jeg _ikke_ trenger særlig med vifter og derfor gjøre det stillere enn ett tett og i utgangspunktet stille sonata II kabinett som jeg må kjøre vifter på pga varmen og gjøre det ustille igjen... Kommentarer? EDIT: Klarer Mist'en dette da? TJ Det er vanskelig å si ennå. Men ut ifra de testene jeg linket til, kunen det være grunn til å tro at Sonata er stillere, men at P180 er kaldere. For øvrig er forhåpentligvis P180 stillere enn P160, og Sonata II kaldere enn Sonata I. Og det er det vel grunn til å regne med, hvis de ikke bare driver og tuller der borte da.... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Smak og behag kan kanskje ikke diskuteres, men å påstå at Antec Sonata er et kabinett som utmerker seg ved å være stygt, er vel en nokså ekstentrisk oppfatning, på grensen til det diskvalifiserende. Sa ikke at det var stygt hvis det var meg du siktet til. Synes kabinettet er helt greit jeg, men det dilldallet i fronten ødelegger det. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Smak og behag kan kanskje ikke diskuteres, men å påstå at Antec Sonata er et kabinett som utmerker seg ved å være stygt, er vel en nokså ekstentrisk oppfatning, på grensen til det diskvalifiserende. Sa ikke at det var stygt hvis det var meg du siktet til. Synes kabinettet er helt greit jeg, men det dilldallet i fronten ødelegger det. Jeg bare tuller, Lord Swag. Jeg skjønner hva du mener. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Bra, trodde jeg var en eksentrisk surmaga fjomp jeg nå. Får fortsette jakten på et kabinett uten jall i fronten jeg da. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Gjør det. Forresten, er det dette kabinettet du leter etter? Lian Li PC7BSCAND Har ikke klart å oppdrive noe særlig informasjon om det. Men det er rimelig basic, og det ser i grunnen nokså bra ut også. Altså lyd og og kjølemessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå