Gå til innhold

Taper man hundrelapper på mobil til full pris?


Anbefalte innlegg

Prøver å poste denne her, beklager hvis tråden er feilpostet.

 

Nå når det oppgis totalpris ved kjøp av sponset telefon, er det lettere å danne seg et bilde av hva en sponset mobil koster i forhold til en som ikke er det. Tenker spesielt på kjøp av mobil i butikk.

 

Begynner å få inntrykk av at man sparer en del på å kjøpe en sponset mobil. Jeg kjøpte nylig en N6230 hos Expert uten abonnement. Den kostet ca 3300 kr. Så ser jeg uka etter at dersom jeg hadde kjøpt telefonen med abonnement (f.eks TnM Privat+) hadde jeg spart flere hundre kroner.

 

Det vil si at jeg kunne kjøpt telefonen med abonnement (og evt. fått låst den opp gratis siden jeg hadde tegnet abonnement), og så sagt opp abonnementet, etter at jeg hadde betalt første regning (den med etableringsgebyr). Når jeg så hadde fått sluttregning, ville telefonen totalt likevel kostet mindre enn ved kjøp til full pris.

 

Stemmer dette, eller tar jeg alldeles feil? I så fall vet jeg hva jeg skal gjøre for å spare penger så det merkes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tar helt riktig.

 

La oss ta et eksempel:

 

Siba selger K750i til 999kr med Privat+

Du betaler 1000 kr til Siba.

Du tegner et nytt abo: 200kr(første regning)

De bruker opptil 4uker på å gi deg koden(1mnd =129kr)

Du sier opp aboet etter 1 mnd = 1400 - 100= 1300

 

Regnestykket:

 

999kr

200kr

129kr

+1300kr

=2628kr tilsammen ;)

 

Mshop er den billigste i prisguiden:

3249+frakt = ca.3380kr

- 2628kr

=742kr.

Du tjener hele 742kr ved kjøp med abo.

 

Ps: Gjør du dette mange ganger kan stjelehor nekte deg å tegne et abo. :D

 

Dette gjorde jeg på Elektro messa på spektrum for en uke siden men telefonen kostet 99kr da. Jeg betalte 1328kr :D for mobilen(K750i).(Porterte nr.)

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste operatørene har en sperre på 2 abonnement med bindingstid per person. Utover det må du ha en spesiell godkjennelse av operatøren.

Jeg har kommet til samme konklunsjon, for meg er det billigere å kjøpe en subsidert telefon hos Telenor Mobil eller NetCom fremfor å kjøpe på nettet og velge et av "billig-abonnementene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...