E.T Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har i det siste opplevd at mitt MSI 6600GT lager en plagsom "hakkete" grafikk i landskap, ledninger, trapper, hustak osv i spill. Er litt vanskelig å forklare, men har lagt med skjermbilde fra BF2. Når jeg beveger meg i spillet, beveger "hakkene" seg, og er utrolig plagsomme og distraherende. Det fins mye verre tilfeller en dette. Jeg har prøvd å stille inn i spillene (Wow, bf2, CS osv) på alle mulige instillinger. samme med driverinstillingene, men ingenting hjelper. Har reinstallert spill og drivere, og tilogmed reformatert PCen. Er det noen som kan hjelpe? vurderer å sende det inn, men da sitter jeg jo uten noen Pc å spillepå i det hele tatt Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg selv sleit med demo med at jeg så litt feil på bakken, var også sån i hele spillet. Men jeg får håpe det kommer en liten fix i nye drivere eller en patch til spillet. Er jo nettopp kommet ut så når de fleste feilene blir sendt inn, blir det nok altids en fix. Men så er det Ea Games, som gir ut et par patcher så er dem over på neste spill og glemer dem de har laget. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Prøvd med Vsync av og på osv. Dette skjer i mange spill, ikke bare BF, så tviler på at det er feil med spillet. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hvilken driver har du? Har du forsøkt en annen driver? Jeg hadde "feil" driver til mitt 6800gt kort og opplevde mye grafikkfeil i cs, bl.a. lange "streker" som strakk seg fra f.eks. våpen og nader når jeg brukte disse. Bytta til Omega driver og voila, alt vekke og mye bedre flyt i spillet. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 det kalles jaggies. du må sette på antialiasing, 2x eller 4x default står den off på nvidia driverene, og det krever større kraft fra maskinen din Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Som sagt, dette er ikke et problem med hverken grafikkortet eller spillet, men en normal ting som skjer ved lav oppløsning da det er begrenset med antal punkter (firkanter) grafikkortet har til rådighet til å kunne tegne med. Når det er få punkter (lav opløsning) blir skrå-kanter firkantete og hakkete. En måte å fikse dette er å øke oppløsningen slik at grafikkortet har flere punkter å tegne med slik at den mere korrekt kan tegne en mindre hakkete skrå-kant. En annen metode er AntiAlising som lurer øyet ditt ved å bare smøre ut kantene. Begge alternativene vil kreve mere av grafikkortet og systemet ditt, så forvent litt tap av ytelse om du setter på f.eks 4xAA (AntiAlising) eller skrur opp oppløsningen til f.eks 1024x768 eller 1280x960. Forøvrig er AntiAlising og jagging (hakkete kanter) bedre forklart i denne tråden, om du scroller litt nedover i tråden. Edit: Fant mere nyttig om AntiAlising her. Ta en titt, og lykke til Endret 29. juni 2005 av skag1 Lenke til kommentar
E.T Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) samme skjer med høyeste oppløsning og full AA på. Det "flimrer" også i bakken npr jeg beveger meg i spillet. Kan dessverre ikke ta screenshot, siden det beveger seg hele tiden. Små "bølger" med flimmer beveger seg over landskapet =/ Jeg vet forresten hva høyere oppløsning og AA gjør, men takk for hjelpen uansett Som nevnt i første post er det prøvd med ale mulige forskjellige instilinger til både skjermkort og drivere. Har nå prøvd med omega + eldre drivere, men ingenting ser ut til å hjelpe. Samme "flimmeret" og Jaggingproblemer =/ Endret 29. juni 2005 av E.T Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har du testet å avinstalere både skjermkort og chipsett drivere for å se reinstallere de? Når jeg slet med mitt 6600gt var det chipsett drivere, jeg hadde riktig nok ikke grafikkfeil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå