Stian89 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Dagen Har en HP bærbar pc her, og med den, fikk jeg en OS disk. (WinXP Home) Jeg registerte ikke windows før det expira, så jeg kan ikke logge inn, derfor må jeg reinstallere windows. Så, jeg går i bios, setter pcen 1st boot device som "notebook optical drive", altså cd romen, og restarter maskina, med OS disken i. Problemet er at OS disken ikke blir registrert og pcen går over til 2st boot device, HD'en. Og maskina starter opp som vanlig... Hvordan få maskinen til å boote fra OS cd'en? Irriterer meg grønn her, dette har fungert før, hvorfor ikke nå? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Ingen som aner noen ting? Lenke til kommentar
TommeN761 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har du prøvd med en annen OS disk? Kan være at disken er så ødelagt at den ikke vil boote på den Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 hei. det du gjør er å sette CDromen til å boote først, så harddisk, så floppy om du har. da skal Windows XP plata boote som vanlig. men hva er det som ikke blir registrert? cdromen du snakker om at ikke bli registrert? sikker på at cdromen blir funnet i bios da? prøvd med en annen Windows cd og se om du får samme problemet? Lykke til. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) J Jeg registerte ikke windows før det expira, så jeg kan ikke logge inn, derfor må jeg reinstallere windows. Du kan saktens aktivere allikevel. Du velger og aktivere når denne kommer opp før windows, og får så mellingen om at det kan du ikke. Du velger så å aktivere telefonisk. Du får fatt på en automatisk telefonsvarer, og så er det bare å følge guiden. Hilsen tukols Endret 29. juni 2005 av tukols Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 JJeg registerte ikke windows før det expira, så jeg kan ikke logge inn, derfor må jeg reinstallere windows. Du kan saktens aktivere allikevel. Du velger og aktivere når denne kommer opp før windows, og får så mellingen om at det kan du ikke. Du velger så å aktivere telefonisk. Du får fatt på en automatisk telefonsvarer, og så er det bare å følge guiden. Hilsen tukols Iknow, men når jeg velger å registrere, kommer det opp at "windows er allerede aktivert", og jeg kommer ikke videre. Er noe som har fucka seg seriøst til. Uansett, fikk til å boote, tørket litt støv av cden, det var alt Lenke til kommentar
tukols Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Da vil du nok få det samme svaret når du har innstallert igjen. Så skal du velge å ringe Microsoft, og få personlig betjening. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå