Gå til innhold

Fjortiser; hva kjennetegner en?


Killerquo

Anbefalte innlegg

Lest et par tråder nå...folk klager over alle fjortissene som er på forumet og sånn...men det er jo sånne folk som er glade i bruke dn r ql etc og diverse 1337. OK det er irriterende, men er det bare dette som kjennetegner en fjortis? Er jo egentlig et ganske diffust begrep.

 

Kan noen gi meg litt mer av sine egne forklaringer så jeg får mer innsikt...mulig dette er helt idiotisk, men er trøtt som faen nå og tenker sikkert ikke helt klart :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min definisjon på hva en fjortiss er:

 

- En som skriver 1337-språk.

 

- En som "liker" en sang, kun fordi alle andre liker den.

 

- En som gjør noe kun fordi det er en trend, ikke fordi han selv liker det.

 

- En som går med klær kun fordi de er moteriktige.

 

- En som skriver med sprittusj på veggene utenfor skolen og føler seg kjempetøff.

 

- En som skriker: "Fy Faen så full jeg er!" etter en slurk med lettøl.

 

- En som "liker" en film kun fordi alle andre liker den.

 

- En som kaller seg gother/satanist, og går med svarte klær kun for å ligne på Dimmu Borgir, uten å ha den fjærneste anelse om hva satanisme er.

 

- En som bruker ordet homo i situasjoner som ikke har noe med legning å gjøre, som f.eks: "Jeg fikk 5'er på prøven i dag", "Er du homo, eller?"

 

- En som synest råning er kult.

 

- En som ser på seg selv som mørkets fyrste/tidenes største metall-fanatikker fordi han hører på Linkin park.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk 16...men så vidt jeg vet har jeg klart å hoppe over fjortisstadiet...fjortisfyll er muggent...musikk skal likes (ooh enjoy Led Zeppelin :love: ) klær skal brukes i den måten at du føler deg komfortabel i dem. Trenger ikke vær dyre. Og sånn gother-fjortiser er...øh...jævlig. "WOHOO! BRÅKEMUSIKK! JEG VIL OGSÅ VÆRE SVART!"

 

Takker for svarene som hittil har kommet. Fikk meg til å våkne litt og tenke litt mer på ting jeg visste, og ting jeg er brukbart klar over :p

Lenke til kommentar
Vil nå ikke si at alle 14-16 åringer er fjortiser da :roll:

En på 14 er uansett en fjortis. ;)

 

Hvorfor er det så ille å være fjortis da? Det er en alder/et stadie absolutt alle har vært igjennom. Den tiden jeg var fjortis var kanskje den beste tiden jeg har hatt (med noen unntak), og det var aldri noe tabu å være fjortis på den tiden. Kanskje fordi internett ikke var så utbredt, hva vet jeg. Det er jo topp å være fjortis. Ikke noe ansvar (svært lite ihvertfall), jobb, mas og det evige jaget etter å få endene til å møtes. Livet mitt er topp det, men det hadde vært deilig å slippe å dra på jobb og heller kose seg sammen med vennene på skolen, komme hjem til mammas ferdige middag (nam), og ikke måtte tenke på økonomien til enhver tid. Savner å være fjortis jeg.

Lenke til kommentar
Min definisjon på hva en fjortiss er:

 

- En som skriver 1337-språk.

 

- En som "liker" en sang, kun fordi alle andre liker den.

 

- En som gjør noe kun fordi det er en trend, ikke fordi han selv liker det.

 

- En som går med klær kun fordi de er moteriktige.

 

- En som skriver med sprittusj på veggene utenfor skolen og føler seg kjempetøff.

 

- En som skriker: "Fy Faen så full jeg er!" etter en slurk med lettøl.

 

- En som "liker" en film kun fordi alle andre liker den.

 

- En som kaller seg gother/satanist, og går med svarte klær kun for å ligne på Dimmu Borgir, uten å ha den fjærneste anelse om hva satanisme er.

 

- En som bruker ordet homo i situasjoner som ikke har noe med legning å gjøre, som f.eks: "Jeg fikk 5'er på prøven i dag", "Er du homo, eller?"

 

- En som synest råning er kult.

 

- En som ser på seg selv som mørkets fyrste/tidenes største metall-fanatikker fordi han hører på Linkin park.

Jeg gjør faktisk ingen av delene. bortsett fra leet speak ( selv om det er for å terge )

 

Noen som nevnte stygg her et sted. and that i got to agree that i am. ellernoe. :!:

 

Edit: virker som mange 12 - 14 ( 15 ) oppfører seg som det man kan beskrives som fjortis. får helt noia til slutt.

Endret av Gohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...