Gå til innhold

Oppgradering av PC 7000-7500 kr.

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere PC'n min som idag består av.

17" CRT

Aopen QF50A

Northq 400 watts PSU

1024 Twinmos PC3200 cl 2.5

WD 200 Gb

Radeon 9000 PCI

Soltek HK

En gammel gammel DVD rom

Xp2500+ Barton

Som sagt ikke akkurat noe kraftpakke, hadde riktignok et Radoen 9800 pro, men det tok kvelden. Komponente jeg har valgt å oppgradere er HK, Skjermen, Kabinett og Skjermkort. Grunnen til at jeg ikke velger å oppgradere CPU, er fordi jeg kommer til å kjøre xp2500 som xp3200, og fordi jeg heller foretrekke å oppgradere skjermen. 17" CRT tar livet av meg.

Skjerm:

Benq FP937s

19" LCD har jeg siklet lenge på og denne vant den store LCD testen til hw.no så vidt jeg husker. Ser ingen andre konkurenter til denne skjermen i samme prisklasse.

Kabinett:

Antec SLK3000B

La meg sitere Rema 1000 reklamen, det enkle er ofte det beste. Kommer til å bestille meg to Papst 120 mm vifter som får sørge for god luft flyt. Forhåpentligvis bør dette sørge for at det blir stille og kaldt.

Skjermkort:

MSI 6600GT

En stor fin kobberkjøler sørger vel for at dette kortet er blant de minst bråkete 6600Gt'ene.

Kjøler:

Her står det mellom to kjølere:

TT Extreme Volcano 12 vs Zalman CNPS7000B-Cu

Begge to har plusser og minuser. Volcanoen har fordelen med at den er kompitabel med de fleste hovedkort og kabinetter. Minuset er at den bråker mye, men det er vifte styring og i et oppsett med god luft flyt bør den kjøle bra selv på lav rpm? Zalmanen kjøler garantert bra, men er stor og kan fort å problemer med å passe inn.

Hovedkort:

Her blir det ett av følgende: Asus A7N8X-E Deluxe, NF7 2.0 eller EPoX EP-8RDA+ alt ettersom hva som er inne.

Det var vel det meste.

Redigert: bbbcode

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...