Gå til innhold

Den store golftråden!

Anbefalte innlegg

Herlig å se hvordan folk verker etter en runde nå ;) Var på rangen i Skien i kveld og det var nesten helt helt fullt, og folk gikk rundt og sjekket greener, og aldri sett så mye folk på korthullsbanen før.

Så banen er åpen altså?

Ikke helt ;)

Det er dugnad i dag og i morra. Søndag kveld er tidligst mulig. Mer realistisk med mandag ifølge Ola der oppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen formeninger\erfaringer med kjøp fra ebay? Jeg er på utkikk etter et nytt jernsett, og har veldig lyst på x-22 settet fra callaway. Ser at jeg sparer mye å kjøpe det fra USA, og enda mer ebay. Men hvor trygt er dette, og er det veldig store tollsatser på dette når det kommer til norge?

Lenke til kommentar

Toll er det ikkje, men du må rekne med å legge på 25% i moms.

Eg kjøpte mitt Mizuno-sett frå Ebay og sparte mange mange tusen. Det viktigaste er å finne ein truverdig selgar med positiv omtale, gjerne ein Ebay store. Callaway er eit av merkene det finnes veldig mykje falske køller av på Ebay, så ikkje sjå deg blind på prisen. Høyrest det for godt ut til å være sant så er det ofte det.

Lenke til kommentar

Første runde under 90 på søndag! :w00t:

Var på tur til Sverige og gjekk tre banar på tre dagar. Mjölkeröd GK, Uddevalla GK og Torreby GK. 33 stableford på første, 25 på andre og 40 på tredje. Første gang eg spelte alle tre.

Runden på Torreby er den beste eg noko gong har hatt med 89 slag. Traff 38% FIR og 44% GIR, men hadde 40 putter. Greenene var våte tidleg på dag, gjekk ut 9:15. Dei var og vanskelege å finne farten på, enkelte områder hadde høgt gras, andre hadde brune flekker. Spel inn til greenen var veldig bra, på og rundt ikkje like så. 1 birdie som var 10cm frå koppen på utslaget (par 3).

Med den runden kom eg og under 20hcp for første gang til 18,6.

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg Callaway X22, og er veldig fornøyd. Jeg anbefaler dette settet til alle andre som skal kjøpe seg et nytt jern-sett i nærmeste framtid. LØP og KJØP.

Har spilt noen runder i år med det, og gleder meg til å spiller mer.

:thumbs:

Lenke til kommentar
Første runde under 90 på søndag! :w00t:

Var på tur til Sverige og gjekk tre banar på tre dagar. Mjölkeröd GK, Uddevalla GK og Torreby GK. 33 stableford på første, 25 på andre og 40 på tredje. Første gang eg spelte alle tre.

Runden på Torreby er den beste eg noko gong har hatt med 89 slag. Traff 38% FIR og 44% GIR, men hadde 40 putter. Greenene var våte tidleg på dag, gjekk ut 9:15. Dei var og vanskelege å finne farten på, enkelte områder hadde høgt gras, andre hadde brune flekker. Spel inn til greenen var veldig bra, på og rundt ikkje like så. 1 birdie som var 10cm frå koppen på utslaget (par 3).

Med den runden kom eg og under 20hcp for første gang til 18,6.

Gratulerer, og nyt det! Alltid gøy å bryte de "10-talls-barrierene", og jeg vil påstå at 90-grensen er best, alt etter det blir bare slitsomt hehe :D

Lenke til kommentar
Jeg har fått meg Callaway X22, og er veldig fornøyd. Jeg anbefaler dette settet til alle andre som skal kjøpe seg et nytt jern-sett i nærmeste framtid. LØP og KJØP.

Har spilt noen runder i år med det, og gleder meg til å spiller mer.

:thumbs:

Ååååå ! Gif :)

Lurt litt på og kjøpe fjorårets Callaway x-20 eller hva d heter, siden det er såpass billig. Men hvor mye fikk du dit for på eBay ink. alt :) ?? Takler ikke mye lenger med et Godt Olyio sett i grafitti.... men selv om jeg slår langt og godt som bare d så er d fortsatt olyo ... Er som og sammenligne godis fra Europris og Meny - Callaway - Olyio :)

Anyways, skal sannsyneligvis til Kragerø i helga og spille første 18 hulls for i år, men er d noen som har vært der enda ? Gode forhold? Takler ikke vått og sølete blanda med langt grass og herpa greener. Da blir jeg heller her hjemme på driving rangen i så fall.. :p

Lenke til kommentar

det har vel vært veldig mye snø ute ved bamble kysten i år. så da kan det lett tenkes at forholdene ikke er opptimale nei,men golfbanene er sjeldent særlig flotte i starten av sessongen. det er ikke før i midten av juni og utover mot slutten av august at forholdene er på sitt optimale.

Lenke til kommentar

Spiller selv golf, ser desverre ikke ut som det blir noe denne sommeren, da den lokale klubben har satt opp prisene, og at jeg har blitt over 20, noe som betyr enda dyrere priser.

Har selv et handicap på 20,3, og spiller med et King Cobra XI sett, eller hva det heter, husker ikke helt i farten.

Lenke til kommentar
Du kan få mykje billig på eBay, men hugs å undersøke godt før eit evt. kjøp. Det finnes massevis av falske køller der ute, spesielt Callaway.

Ja, jeg gikk på den smellen :/.

Nå spiller jeg med grafitt Callaway X-14. Gode køller det også. Er bare 15 år og har 15.5 i handicap.

Neste sesong blir det vel nytt jernsett. Er veldig fornøyd med alt det andre i settet som er Callaway Big Bertha titanium driver og woods, callaway x-forged wedger, odyssey DFX 1100 putter. Har veldig lyst på nytt jernsett og ny bag nå. Da muligens en Ogio Blade fra TGW.

Lenke til kommentar
Du kan få mykje billig på eBay, men hugs å undersøke godt før eit evt. kjøp. Det finnes massevis av falske køller der ute, spesielt Callaway.

Ja, jeg gikk på den smellen :/.

Nå spiller jeg med grafitt Callaway X-14. Gode køller det også. Er bare 15 år og har 15.5 i handicap.

Neste sesong blir det vel nytt jernsett. Er veldig fornøyd med alt det andre i settet som er Callaway Big Bertha titanium driver og woods, callaway x-forged wedger, odyssey DFX 1100 putter. Har veldig lyst på nytt jernsett og ny bag nå. Da muligens en Ogio Blade fra TGW.

Steike, når starta du?

Lenke til kommentar

bra for alderen,men ikke noen sensasjon. spiller du på kan du bli single-handicaper iløpet av sommerferien. vær ærlig med deg selv.spill MASSE turneringer og gå ned i hcp på det viset. det å gå ned på selskapsrunder er artig og kult det,men der får du ikke vist din ekte spillestyrke. turneringer hvor man er nervøs og spiller med andre enn kompisen gjør ofte spillet til noe helt annet.

SPILL TURNERINGER

bare et tips fra min side etter de snart 11 årene med aktivt golfspill, ikke noe vondt ment.bare råd for å stadig kunne yte ditt beste til enhver tid:)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg startet vel for 2 år siden, og spilte veldig mye det andre året.

Jeg spiller en del turneringer(alle som er mulig å være med på her i mitt lokale område)

Nå må jeg begynne å trene litt styrke slik at jeg kan slå litt lengre. Må komme meg videre fordi jeg heller ikke er så høy akkuratt(1.55 høy:O).

Tror det blir vanskelig å bli singelhandicaper i løpet av sommerferien, men jeg har som mål å komme meg ned på 10-12 kanskje. Tror faktisk det bli veeeldig mye spilling i sommerferie mtp at det er spillefri fra fotballen å greier.

Lenke til kommentar

Hello. Endelig fant jeg denne tråden etter snakking med Tropicana :D:p:P Ja.. Jeg spiller da golf ^^ Spiller på Smøla golfklubb som ligger på øyen Smøla. Det er en helt ok golfbane. 9 hulls og en driving range (som er elendig) er det jeg spiller på. Har prøvd å spille et par runder på Byneset Golfklubb, dette er en bane jeg elsker og i sommerferien skal jeg slå av en helg til en fyr jeg kjenner som har lave 4/5 i hcp. Gleder meg!!

Har spilt i 2 år tror jeg. 2006 og 2007. I 2008 var det kun en runde på hele året! :S Er 15 år, har 17,2 i hcp, men dette skal lengre ned! 2007 var det året hvor jeg var heeeeeeelt spillegal! Jeg, Tropicana og noen flere syklet til tider flere mil med golfkøllene på rattet for å komme oss til banen! Vi spilte fra morgen til kveld mange dager i sommerferien.. I år har jeg planer om å spille mye. Skal dog ikke sykle til banen, men heller telte der og slå av en "treningsuke" der. Har heldigvis dagligvare butikk i nærheten. Har spilt noen halve runder i år, og har funnet ut at jeg har forbedret lengden på slagene mine (har vokst og blitt sterkere), men har ikke den stabile formen enda, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på at jeg har hatt et friår osv.. Målsettingen min for dette året er å drive 250 meter ( i går drivet jeg ca. 220 meter) og å komme ned på 10-13 i hcp. Altså, jeg må spille mye og finne formen.. Det jeg i hovedsak må trene på er å putte. Jeg 2-putter stort sett hele tiden, men av og til kommer det noen slurvbommer pga. dårlig konsentrasjon samt at jeg sjeldent setter puttene fra 2-3 meter..

Golfsettet mitt:

3 balls putter fra Black diamond. Denne var billig, men den funker inntill videre

3-jern king kobra

5-PW Callaway X-14

52 grader random kølle

5 wood, callaway big bertha steelhead

Driver: -- ( på drivene mine hittil har jeg lånt Tropicanas Big bertha driver. Denne driveren synest jeg er meget god. Er det noen som kjenner noen som selger, eller selger selv, kontakt meg!! :D

Alt i alt så tror jeg dette blir et megaartig golfår. Jeg er i allefall topp motivert! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...