Gå til innhold

Den store golftråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ballens flukt.........ballbanen. man er nødt til å se ballbanen for å trene godt og riktig. da får man tilbakemelding om skruer du ikke ønsker og ikkeminst treffsikkerheten din.

innendørsgolf er bare for å ha en ball å slå,men som trening er det nesten bortkasta da du ikke får se åssen presisjonen er.

en god trening jeg har er å slå mot 150m skiltet. slå først 5 rette mot skiltet, så 5 med draw, 5 med fade, så tar du 5 rette igjen. kan også teste med å slå først lavt og så høyt.

ballene bør lande innafor 5m i radius for 150m skiltet for å være godkjent presisjon etter min smak.

på pitche banen så er det bare å komme nærmest koppen, men tren også på spin kontroll her også. rene riller og myke god baller er tingen. ingenting er så deilig å se på som en ball som spretter 1m forbi koppen før den spinner tilbake og legger seg ved hullkanten;)

treff først i ballen så i bakken. uansett hva du slår med så skal klubba treffe bakken enten det er så torva fyker eller du bare tar toppen av bakken. selv driver skal touch'e bakken.

Lenke til kommentar
ballens flukt.........ballbanen. man er nødt til å se ballbanen for å trene godt og riktig. da får man tilbakemelding om skruer du ikke ønsker og ikkeminst treffsikkerheten din.

innendørsgolf er bare for å ha en ball å slå,men som trening er det nesten bortkasta da du ikke får se åssen presisjonen er.

en god trening jeg har er å slå mot 150m skiltet. slå først 5 rette mot skiltet, så 5 med draw, 5 med fade, så tar du 5 rette igjen. kan også teste med å slå først lavt og så høyt.

ballene bør lande innafor 5m i radius for 150m skiltet for å være godkjent presisjon etter min smak.

på pitche banen så er det bare å komme nærmest koppen, men tren også på spin kontroll her også. rene riller og myke god baller er tingen. ingenting er så deilig å se på som en ball som spretter 1m forbi koppen før den spinner tilbake og legger seg ved hullkanten;)

treff først i ballen så i bakken. uansett hva du slår med så skal klubba treffe bakken enten det er så torva fyker eller du bare tar toppen av bakken. selv driver skal touch'e bakken.

Helt riktig, men når det gjelder vintertrening så er nok innendørs-senteret på Fornebu det stedet man kommer nærmest et ok treningsanlegg om vinteren i Norge. Hvis jeg ikke husker feil så er det vel ca 125 m til veggen der? Og da får man rimelig god kontroll på ballbanen, ihvertfall med de lange jernene og trekøllene. Evt bare de "ordentlig" lange jernene og trekøllene hvis man er langtslående.

For å presisere så kan jeg si at jeg slår ca 155 m med mitt 7'er jern, men jeg føler alikevel at jeg får god utveksling av å bruke rangen der. Enkelt og greit fordi at jeg bruker rangen stort sett med den samme køllen, eller evt to, en jern og en trekølle. Det eneste jeg er ute etter er å finslipe teknikk på svingen. Men, mest utbytte får jeg helt klart av nærspillsområdet.

Problemet er at jeg gidder ikke å dra dit, fordi prisene deres er det mest LATTERLIGE jeg har sett på lenge. Det er greit nok at jeg har passert 30, men hvor mye penger er nordmenn virkelig villige til å betale? Når et årsmedlemskap på Fornebu indoor center, koster mer enn et årsmedlemskap på Miklagard så har folk i Bærum bare godt av finanskrisen spør du meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=543444

Synes fryktelig synd på Bjørnstad. Han har jobbet så mye med spillet sitt, men likevel greide han ikke PGA. Så synd med enda en sesong i Nationwide, men håper han kommer sterkere tilbake neste år. :)

- Nå skal jeg bare hjem og tenne på bagen, så skal jeg feire norsk jul. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på å fortsette i Nationwide, men problemet er at jeg ikke kan noe annet enn golf, sier Bjørnstad.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kvar kjøpte du den? På nettet har eg kun funnet den på Golfsenterbutikken der eg kjøpte den. No bur eg jo i Haugesund, så det er mange butikkar i f.eks. Oslo eg ikkje har tilgang til.

Først kikka eg på eBay, der skulle dei ha $175 for 2009-modellen og $65-100 i frakt. Med ein høg dollarpris vart det for mykje. Veldig greit at eg fant den her i landet. Har lese mykje bra om Ogio-baggene, spent på å prøve den. svart/oransj var einaste modellen dei hadde, men det var jo heilt greit, synest den ser veldig flott ut.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den hos de ja. Bor i Oslo og ikke så langt unna butikken så da blir det vel litt enklere, de har veldig godt utvalg av Ogio-bager. Når jeg kjøpte den i sommer så hadde de den i 4-5 forskjellige farger mener jeg å huske.

Her er fargen jeg kjøpte den i, forsåvidt veldig fin synes jeg men spesielt toppen burde kanskje vært i en litt annen farge da den fort ble skitten, resten av bagen har holdt seg godt.

grom_olive_khaki_08.jpg

Et par uker etter at jeg kjøpte den så hadde de fått inn to til i en limited edition pinstripe-farge som var veldig kul, omtrent som denne men i svart/hvit:

grom_brown_pinstripe_500x500.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikkje den mest aktive tråden dette her, men det er greit nok. Dei siste 9 dagane har eg spelt golf på simulator kvar einaste dag, blir vel rundt 230-250 hol på den tida. 2x18 om dagen. Det var nok til å trigge golfbehovet igjen, berre så synd det er kvitt på bakken.

Det som derimot er veldig spanande denne veka er at Tiger Woods returnerer til PGA Tour-en for første gang sidan juni 2008 då han vant US Open. Det er World Golf Championships-Accenture Match Play Championship som står for tur. Det er ein match play-turnering som går over fem dager, byrjar onsdag. Dei spelar ein mot ein og det heile avsluttast på søndag med ein match med dei to som står igjen. Mykje som ein fotball-cup. På lørdag blir det spelt 2 matcher for dei som går vidare frå kvartfinale til semifinale.

I feltet har du the best of the best, heile verdseliten. Kenny Perry, Phil Mickelson, Camilo Villegas, Steve Stricker, Zach Johnson, Ernie Els, KJ Choi, Jim Furyk, Vijay Singh, Sergio Garcia osv. og ikkje minst, Tiger Woods. Eg blir nok sitjande med Viasat Golf ganske mykje denne veka ja. :D

Lenke til kommentar

Ja, om han spelar godt kan han "risikere" å spele fem dagar på rad, sånn sett er det eit snodig val. Ikkje kjem han til å ta det med ro heller, han går ut på banen for å vinne, som han alltid har gjort. Det er og ein type match som passar han godt. Konkurransemenneske av rang og eit fokus utanom det vanlege. Ein del ekspertar er skeptiske til om det er lurt å returnere så fort og med ein så lang turnering, men dette er det berre Tiger sjølv som veit, korleis kroppen fungerer. I følge han sjølv er kroppen hans betre enn på fleire tiår, han har endra litt på svingen og spelt dagleg den siste tida. Skal ikkje sjå vekk frå at han kjem ut av dette betre enn han var.

Lenke til kommentar

Håper Bjørnstad vinner en Nationwide Tour-turnering, eller vinner en eller annen PGA-kvalifisering (som han gjorde en gang forrige sesong), slik at han får en turnering i PGA igjen. Er så synd at han ikke greide å kvalifisere seg til PGA-touren denne sesongen, men håper han greier det neste sesong. :)

Lenke til kommentar
Har irritert meg en del over at jeg ikke har Viasat Golf, men dama er nok like glad :)

Pussig konkurranse å gjøre comebcak i, er vel ikke akkurat den minst krevende av de ...

Tror ikke han er ute etter en konkurranse som er lite krevende heller akkurat:)

Du vet du kan se Golf Channel streamet direkte på nett? :)

Lenke til kommentar

Hva med litt tjuvstart på golfsesongen i Spania. 3,5 time med fly og du har 30-40 golfbaner på Costa Blanca og boltre deg på.

Billig er det også. Siden jeg bor her nede på den hvite kysten kan jeg ordne både bopel og rimelige greenfee.

Send en PM så er vi snart igang.

Lenke til kommentar
Håper Bjørnstad vinner en Nationwide Tour-turnering, eller vinner en eller annen PGA-kvalifisering (som han gjorde en gang forrige sesong), slik at han får en turnering i PGA igjen. Er så synd at han ikke greide å kvalifisere seg til PGA-touren denne sesongen, men håper han greier det neste sesong. :)

bjørnstad blir det aldri noe av. det har han vist flere ganger. han er inne med de store gutta en kort periode før han forsvinner ut av touren igjen.

han er hverken stabil eller god nok for å holde seg i slikt som pga-tour.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...