Walts Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg skal sette opp fast ip(static ip) på pcen, men jeg mangler DNS servers og Defult gateway... hvordan finner jeg det ? Takker for svar Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 DNS og default bruker å være samme IP. F.eks 192.168.1.1 Hva er ip til ruteren din? Den kan du mest sannsynlig sette som som DNS og default gateway Lenke til kommentar
Walts Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 men skal ha to ting på DNS, en preferd og en alternat... hva skal jeg ha på den siste ? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hvis du bare har en sånn vanlig router man får fra ISPene, så skriver du inn IPen til routeren som gateway, og går på nettsidene til ISPen din for å finne IPer til DNS-serverne deres. Her har du feks for Telenor og Nextgentel. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 ser ikek ut som det funket, skrev ip riktig, subnet mask riktig, DNS riktig etter hva som står på telenor sine sider men default gateway vet jeg ikke om er riktig, skrev samme som ip der... Lenke til kommentar
-morten Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Gatewayen er sannsynligvis 192.168.0.1, 192.168.1.1 eller 10.0.0.1. Du kan finne ut hva den er ved å skrive "ipconfig" i et konsollvindu (Start -> kjør -> "cmd") mens du er tilkoblet med DHCP, så du er på nett. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 hehe, funker enda ikke.. skjønner ikek no jeg.. har ip addresse som jeg hentet fra ipaddrese.no, subnet mask er 255.255.255.0, testet alle gateways.. DNS er riktig fra telenor... blir nesten gal snart... hehe Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 hehe, funker enda ikke.. skjønner ikek no jeg.. har ip addresse som jeg hentet fra ipaddrese.no, subnet mask er 255.255.255.0, testet alle gateways.. DNS er riktig fra telenor... blir nesten gal snart... hehe Hvis dette er Online og ett privatabonnement så kan du ikke få fast IP, du kan ikke bare sette det opp som du vil og har du en fast offisiell IP fra ISP så har du fått papirer på dette fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå