mandela Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 får kernel panic etter installasjonen og påfølgende boot. har installert lilo på den eksterne disken. hva er galt tro? finnes det også noen guide her på forumet for install av en eller annen distro på usb hdd? skjermbilde av feilmelding: Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Høres ut som udev-problemer. Ta en titt her. Selv om det er Gentoo-dokumentasjon så er det ikke Gentoo-spesifikt. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 noen andre tips? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 feil root spesifikasjon i din boot loader konfig fil? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 hmm... har 0 peiling på lunix, jeg lot ubuntu sette opp alt automatisk og det eneste jeg gjorde annerledes enn "automatisk" innstillingene er å velge lilo framfor grub, siden den er lettere å installere på andre steder enn MBR på hoveddisken, noe jeg ikke vil ha. hva må gjøres for at en installasjon på en usb hdd skal kunne boote med bootloader på selve usb hdden? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 inspiser /etc/lilo.conf - hva har du som root under det imaget du prøver å boote? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 dette blir litt for avansert for meg. beklager. håpet på smertefri install & bruk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå