Gå til innhold

AGP divider

oek

Anbefalte innlegg

Er det nokon som veit om det i heile tatt går å stilla inn AGP divider på Abit ST6??

Eg skulle gjerne fått min Celeron 800 opp på 1GHz+

men eg vil ikkje presse AGP bussen. På mitt hk kan eg stille inn FSB ratio CPU:SDRAM:PCI (divider) for ikkje å presse minne og PCI bus.

Spørsmålet er altså om PCI divider'en berre er på PCI eller om den og gjeld for AGP?

Dersom det er slik er ST6 eit skuffande produkt til Abit å vere.

Helsing oc-newbie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal gi deg en liten pekepin på hvordan dette funker:

AGP frekvensen er for de fleste kort omentrent halvparten av FSB, som for de fleste HK er 100 mhz i dag. Selv Intels nye P4 Kjører på en 100mhz FSB, men den er såkalt Quadpumped, noen som tilsier 400 mhz. Dette gjelder også Amds Cpuer, En Athlon med 266mhz FSB, kjører egentlig 133mhz, men fordi den sender data, både på stigende og synkende klokkepuls, er den dobbelt så rask som en vanlig 133-bus.

AGP-bussen er ca. halv-parten av FSB, dvs. ca 66mhz. En gang i tida hadde jeg ett GigaByte BX-2000 HK, som faktisk kjørte AGPen på 100(!) mhz.

PCI- Bussen kjører en Fjerdedel av FSB, som gir deg 33,3333....osv. ISA, runt 8-12 mhz...

Jeg har ikke brukt det hovedkortet du snakker om, men med bakgrunn i det jeg her har skrevet, kan du stille inn din frekvens korrekt. Happy OC`ing

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...