Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 har kjøpt meg en router fra d-link ikke trådløs;;; og den funker fint uten at jeg må gå inn og sette opp routeren er det nødvendig å gjøre det da for jeg har problemet med at vis jeg setter den opp så virker det ikke for jeg har prøvd det og da måtte jeg restarte routeren og da virka det igjen altså the setup wizard det jeg satt den opp på var(når den ikke virka)var PPP over ethernet altså PPPoE også kom noe jeg egentlig ikke skjønte If your ISP uses PPPoE, and this option is selected , then this screen will appear: så kommer det opp et vindu hvor der står The service name is optional but may be required by your ISP, click next to continue PPPoE account: PPPoE Password: Retype Password: PPPoE Service name(optional) også står det i boka Enter in the username and password provided to you by your ISP plz hjelp skjønner ikke bæret her Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det virker hvis du ikke skriver inn noe under PPPOE innstillingene? Da har du mest sannsynlig en boks til fra din bredbåndsleverandør med innebygd ruter....? Hvorfor har du kjøpt denne ruteren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 har ikke noen ruter jeg fikk fra bluecom jeg;) kjøpå ruter med innebygd switch for å dele internetten mellom 2pcer fikk en liten hvit boks som står 3inntak /uttak på modem ;line og phone isdn... må jeg fjerne noe av dette for at d skal virke? og en litt større svart boks fra bluecom som det står ethernet adsl modem på Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 har ikke noen ruter jeg fikk fra bluecom jeg;) Bluecom bruker ikke PPPoE så det kan du glemme, den virker rett ut av boksen mot Bluecom så det er tut og kjør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 hmm så du sier jeg ikke kan bruke ruteren? kan vel bruke den innebygde swithcen? by the way Denne jeg kjøpte;) er det vits for meg å installere driverne da ettersom ikke bluecom støtter det? Lenke til kommentar
schox Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Hvis det virker uten at du konfigurerer boxen, er det da noe problem??? Dermed, IKKE rør WAN delen av konfigen med mindre du vet hva du gjør... (EDIT: Den vil fortsatt fungere som en router, sålenge som du kobler WAN mot modem) Endret 29. juni 2005 av schox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 ok ja;)men virker ikke boksen bedre om den er konfigurert da;)om jeg hadde fått den til å virke da,,, Lenke til kommentar
schox Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hva mer forventer du at boksen skal gjøre da? Hvis du ikke vet dette, har du ikke bruk for funksjonene som må konfigureres... for de fleste er "funker fint" bra nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 greit;=)da bare lar jeg det være som det er;) takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå