Gå til innhold

Ripping

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt en Pioneer slot-in. Har hørt mye bra om den. Men bråker gjør de alle sammen!?

Og så må jeg jo ta med; "for mer lesestoff, bruk hardware.nos eksellente søkefunksjon! Skulle du ikke finne fram på menyen oppe til venstre, så kan du klikke her... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Kjetil Lura skrev (2002-07-26 01:57):

Plextor 40max er en av de raskeste, Er bare en dvd fra pioneer som slår den.

Hvilke DVD er det? Er det den jeg ahr kanskje? 16x/40x versjonen?

Testet å rippe Beach Boys CD'en min her hin dagen med CDeX, og den brukte bare litt under fem minutter på å rippe og mp3'e hele saken! Det er rimeligt raskt sant?

CDeX er freeware og finnes her:http://www.itpro.no/download.php?op=getit&lid=50

Jeg har ellers en t-ful1400/200+512MB RAM.

Lenke til kommentar

hmm...5 minutter var vel ikke det kjappeste jeg har hørt om.

Kjørte en liten test på plextor brenneren min her med audiocatalyst:

Den rippa en sang på 3:08 på ca 5 sekunder om til waw, ca 32mb.

Så tok jeg og satt på at den skulle rippe og gjøre om til mp3 samtidig...og det tok ca 5-6 sekunder med samme sang.

Så da er det bare å ta frem kalkisen hvor lang tid det tar med en hel cd :smile:

Killer_DT: det har ingenting å si hvor rask cd/dvd-rom er for å gjøre en wav om til mp3, det er det cpu som står for.

Lenke til kommentar

Det er vel fortsatt en 72x kenwood CDrom som har rekorden på DAE-ripping. Men den dreper ofte CD'er og er vel nesten umulig å få tak i nå.

Kjøp deg en 40x LiteOn-brenner. De skal rippe i høy kvalitet på dårlige CD'er. (enda bedre med siste firmware) De koster bare 528kr nå. Ripper med en snitthastighet på 37x såvidt jeg husker fra da jeg leste testen:

http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=79

Lenke til kommentar

Har du det travelt da, det er ikke farten det kommer ann på egentlig, men egenskapen til å rippe audio feilfritt.

Exact Audio Copy er et prog som gjør dette meget feilfritt, men skal du ha kvalitet tar det litt lang tid om cd'en er litt skadd.

Mosher

Lenke til kommentar

Quote:

ostepopp skrev (2002-07-26 13:53):

hmm...5 minutter var vel ikke det kjappeste jeg har hørt om.

Kjørte en liten test på plextor brenneren min her med audiocatalyst:

Den rippa en sang på 3:08 på ca 5 sekunder om til waw, ca 32mb.

Så tok jeg og satt på at den skulle rippe og gjøre om til mp3 samtidig...og det tok ca 5-6 sekunder med samme sang.

Så da er det bare å ta frem kalkisen hvor lang tid det tar med en hel cd :smile:

Killer_DT: det har ingenting å si hvor rask cd/dvd-rom er for å gjøre en wav om til mp3, det er det cpu som står for.

Men prosessen er vel slik: CDDA->WAV på HD->mp3 på hd

og da må den jo koppe CD'en innpå i WAV format først og det er jo det som vil ta lang tid! (eller) når du har en t-bird1400 så går vel WAV-mp3 rimelig kjapt..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 14:31, Bisarre skrev:

Har en gammel 40x spiller. Med musicmatch ripper jeg til MP3 128kb/s, med 20x hastighet. Har da en AMD XP1800+

Når man ripper er det to ting som skal gjøres:

1. Musikken skal leses fra CD'n inn på harddisken. Her er det CD-romen som er begrensningen.

2. Musikken skal kodes til Mp3 (eller noe annet?) Her er det prosessoren/cipsett/minne/harddisken som er begrensningen.

Hvis du gjør det i to steg og måler hastigheten på hvert trinn, finner du ut hva som er begrensningen i ditt system. Jeg antar at lesingen er det tregeste trinnet i de fleste systemer. Derfor vil det antageligvis hjelpe best å oppgradere leseren...

Lenke til kommentar
Quote:

Killer_DT skrev (2002-07-26 09:26):

Hvilke DVD er det? Er det den jeg ahr kanskje? 16x/40x versjonen?

Testet å rippe Beach Boys CD'en min her hin dagen med CDeX, og den brukte bare litt under fem minutter på å rippe og mp3'e hele saken! Det er rimeligt raskt sant?

CDeX er freeware og finnes

Jeg har ellers en t-ful1400/200+512MB RAM.

På denne siden finner du noe av de som er bra til cd-ripping blant annet min plextor 40x scsi cd-rom http://www.hardware.no/anbefalinger/cdr/index.html
Lenke til kommentar

Med den samme spilleren som tidligere eksempel, og en PIII 500, brukte musicmatch 9,2x hastighet.

Musicmatch konverterer samtidig som den leser inn fra cd.

DVS: På min nye maskin, bruker jeg ca 4min fra CD-rom'en starter å lese, til en 80min CD ligger ferdig som MP3 på harddisken.

Lenke til kommentar

Yamaha sin nye CD-RW brenner har den desidert raskeste "audio-rippingen". 44x audio-rip. Bare se her: http://www.itavisen.no/art/1298991.html

Abit KR7A-Raid

AMD Ahtlon XP 1900+

512 MB DDR RAM

MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB

Creative Audigy Player

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå

Gainward Geforce 4 Ti 4600 750 XP

WinXP Pro

BKK 10Mbit/10Mbit

[ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-07-26 21:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 22:32, Kjetil Lura skrev:

Det kan du ikke si nå må jo komme ut først. Når eg ser den første testen da kan vi snakkes om den er så rask.

Nei, men selv om den ikke er kommet ut enda er det rimelig å tro at testen vil vise at den ripper audio med iallfall 30x. Og det er vel bedre enn noen annen brenner/CD-ROM?

Lenke til kommentar
Quote:

Ganjaman skrev (2002-07-26 23:35):

Nei, men selv om den ikke er kommet ut enda er det rimelig å tro at testen vil vise at den ripper audio med iallfall 30x. Og det er vel bedre enn noen annen brenner/CD-ROM?

Nope mangen av de best cd/dvd spillerne som du kan kjøpe i dag er over 30x på slutten av platen, Blant annet plextoren min som kom ut i 98/99 er blant de raskeste enda.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...