Kahuna Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Var de litt ivrige da de utformet denne lisensteksten? Virker som de har "utvidet avgiftsgrunnlaget" som det heter. De har uansett ikke nevnt myndige medlemmer av husstanden som *ikke* forsørger seg selv på en eller annen måte (studielån trygd...) Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hva skjer om man kjøper brukt av en venn f.eks da? 7527167[/snapback] Da slipper du unna, med mindre du selv sier i fra da. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Hei! Må man betale NRK-lisens på TV-kort til dataen? 4421560[/snapback] det er egentlig avgift på tv-kort men det er ikke meldeplikt på samme måte som det er med TV'er. Du må derfor melde fra til lisenskontoret selv om at du har kjøpt dette. edit: på denne siden står følgende: Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte. Her er forskriften som regulerer dette. Den sier at en også må betale avgift om en låner og/eller leier tv-kort også. Endret 18. desember 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
danhen Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Blir man meldt inn til lisenskontoret dersom man bestiller Canal+ og får dekoder til det? 7527011[/snapback] tegner man parabol abo, kabeltv abo. så kommer lisensen dumpene ned i postkassa etter en stund. derfor står min parabol på foreldrene mine 7527100[/snapback] Jeg er litt usikker på dette. Kabelabo. er så vidt jeg vet ikke linka opp mot NRK-lisensen. Det er vel når man kjøper ting som kun har tuner at man blir meldt inn til lisenskontoret. Når det gjelder Canal+ og dekoder så kan nok det stemme. For det er vel tuner på en dekoder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå