Goscinny Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hei! Må man betale NRK-lisens på TV-kort til dataen? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 I teori og praksis ja, om du kommer deg unna nei. Anbefaler deg å komme deg unna, nrk-lissensen er en straffe avgift for å se på overbetalte programledere. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 På papiret ja, men det blir ikke sendt inn lisenspapirer på tv-kort ennå (hvertfall ikke for noen måneder siden.), men hvis de spør etter adresse så oppgi din mor og fars adresse. Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det er jo TV det også da.. Veit ikke åssen de klarer å registrer det da.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det er jo TV det også da.. Veit ikke åssen de klarer å registrer det da.. Forhandler som selger tunere er pliktige til å sende inn info til staten, men det er ganske uklart hva som gjøres med tv-kort. Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ja, det jeg og tenkte, jeg veit hvis man kjøper et TV, eller en dekoder/tuner så vil det bli meldt i fra til NRK, men TV-kort til dataen kan jeg ikke skjønne hva dem gjør. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det er ikke lisens på Tv-kort. Det mener jeg har blitt slått fast i minst 3 slike diskusjoner tidligere. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Hvis jeg kjøper TV-kort, setter jeg det bare på foreldrene mine, så skulle det går bra. Man betaler jo bare en lisens pr. bolig selv om man har 1000 tv'r! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) det er pr hus ikke pr tv vis ikke jeg er helt uti skogen! Endret 29. juni 2005 av wiak Lenke til kommentar
Stream Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Det er ikke lisens på Tv-kort. Det mener jeg har blitt slått fast i minst 3 slike diskusjoner tidligere. Da har du nok tatt feil i minst 3 diskusjoner. http://www.nrk.no/lisens/3167955.html Lenke til kommentar
a_f Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Alt som har TV-tuner er pålagt NRK avgiften. Var gjennom det selv for en uke siden. Lenke til kommentar
woid Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Den som har studielån eller trygd regnes ikke som forsørget av andre og skal betale egen avgift selv om de bor hjemme §4,I i Forskrifter om fjernsynsmottakere for en galskap nrk må bestemme seg om de skal være reklamefinansierte eller via tvlisens og tilskudd fra staten. "blablabla blir presentert av firmanavn" er jo også reklame! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg skjønner ikke problemet med å betale TV-lisens... NRK er jo den eneste kanalen som har kvalitetsunderholdning, kritiske nyheter, skikkelige barne og ungdomsprogrammer, osv,osv! Jeg betaler med glede de skarve tusenlappene mot at jeg får se TV uten all den he***tes reklamen. Synes dere det er greit med en halv timers reklame-og-nyhetspause midt i filmen på TVN, eller 10-minutters reklamer hvert kvarter på TV3? Det synes ikke jeg! Filmene på NRK er som oftes bra, og sjeldent klissete hollywood-stil. Nyhetene er kritiske, og unnværer å spille på følelser slik som TV2 har en tendens til å gjøre. NRK har bra radio! NRK har gratis Nett-TV... mens tv2 tar betalt for å vise nett-reklame! Lenke til kommentar
culexus Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ganske artig med tanke på nrk lisens, en jeg jobbet med tidligere syntes også det bare var noe dritt å betale nrk lisens. Så han begynte å kalle det nrk P3 lisens heller og følte det var lettere å betale da Han hører mye på nrk P3... Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hvor mye er NRK-lisensen på? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Sjekk denne lenken: http://www.nrk.no/lisens/ Lenke til kommentar
danhen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Blir man meldt inn til lisenskontoret dersom man bestiller Canal+ og får dekoder til det? Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Blir man meldt inn til lisenskontoret dersom man bestiller Canal+ og får dekoder til det? 7527011[/snapback] tegner man parabol abo, kabeltv abo. så kommer lisensen dumpene ned i postkassa etter en stund. derfor står min parabol på foreldrene mine Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 De prøver visst å få lisensen på mobiltelefoner som kan motta videosignaler også Lenke til kommentar
Intern Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hva skjer om man kjøper brukt av en venn f.eks da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå