Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC kabelmodem...Nating mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil du legge inn NAT oppføringer i kablemodem?

Fordi jeg hjelper søstra til madamen via ett remote program, og jeg kommer meg ikke inn på pc'n hennes..Jeg når pc'n, men kan ikke åpne på den porten jeg har assignet..

Derfor lurte jeg på om det var manglende NAToppføring i kabelmodemet, men hvis det ikke er mulig å Nate kabelmodemene til UPC, da er det noe annet som sperrer tilkoblingen..

Så det er sagt..XP FW er avslått...

Endret av Heia
Lenke til kommentar
Hvorfor vil du legge inn NAT oppføringer i kablemodem?

Derfor lurte jeg på om det var manglende NAToppføring i kabelmodemet, men hvis det ikke er mulig å Nate kabelmodemene til UPC, da er det noe annet som sperrer tilkoblingen..

Modemene til UPC NATer ikke. Det er ikke mulig å gjøre noen innstillinger på dem heller så vidt jeg vet (bare lese av noe info).

Lenke til kommentar

Hei

jeg har chello ultra og bruker selv RDP av og til det er ingen problem å kople meg til

maskinen hjemme fra hvor som helst i verden.(bruker standard port 3389)

Da skal det sies at jeg kjører windows 2003 server, har ikke prøvd med xp pro.

Lenke til kommentar
UPC sperrer ein heilg gjeng med porter, blant anna port 80.

Skulle ikkje forundre meg om dei sperra rdp porten også.

Er dette dokumentert noen steder...?

Trodde ikke isp'er stengte porter etter eget forgodtbefinnende, selv om noen av de kanskje er mistenkt for å sperre/strupe de vanligst brukte torrent/fildelingsportene..

---------

NB..Jeg bruker ikke XP's innebygde remote desktop, men TWD Remote Anything, og dette funker mot andre pc'er uten problem, men dette er første gangen jeg bruker det til å koble meg på en pc som har UPC som isp....

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...