Gå til innhold

Løping med hardiskbaserte mp3 spillere

Anbefalte innlegg

Er dette temaet belyst?

Jeg er ikke, sorry to say, primært interisert i hva dere mener, for det er så mye forskjellig, og vil overhodet ikke gi meg noe konstruktivt i denne saken. Men er veldig interisert i folk som har direkte erfaring med dette, og kanskje litt fakta hvis noen sitter på noe lurt?

Takk, og god kveld.

Med hilsen, Lancaster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen forumbrukere har erfaring med jogging, og noen sier jo at det går bra, mens andre sier også at spilleren sluttet å fungere etter et lite støt. Det er som mange flere er enig i, helt avhengig om leserhodene ligger over harddiskplatene i ulykkestidspunktet. Dette har vært diskutert en del på forumet, så kanskje du blir fornøyd av å lese det som har blitt skrevet. Jeg har dessverre ingen påstander som oppfyller dine krav om erfaring o.l..

Lenke til kommentar
Er dette temaet belyst?

Jeg er ikke, sorry to say, primært interisert i hva dere mener, for det er så mye forskjellig, og vil overhodet ikke gi meg noe konstruktivt i denne saken. Men er veldig interisert i folk som har direkte erfaring med dette, og kanskje litt fakta hvis noen sitter på noe lurt?

Takk, og god kveld.

Med hilsen, Lancaster

Vel, jogget med ipod noen få ganger, resulterte med at hardisken begynte å gi fra seg en merkelig ld under oppstart, og varseltrekant på skjermen.

Den andre turen var da jeg jogget til skolen, gikk hjem igjen og skulle slå på ipoden til å høre på den i senga.*Musikkterapi* Og det ble ikke noe musikk høring den kvelden.

På Apple sine hjemmesider så selger de slike sportvesker til ipod som man kan ha rundt armen, så når det gjelder ipod så egner den seg vel ikke til jogging, med mindre man ikke oppbevarer i en slik veske som Apple hadde el.

Dette er ikke akkurat ei veske, men kalles sportwrap tror jeg!

EDIT: Hentet noe fra Apple!

sportwrap_main5.jpg

Enten du sykler, jogger eller er på trening gjør SportWrap det enkelt å ta med iPod. Med SportWrap har du iPod på det ideelle stedet for å unngå støt og vibrasjoner, samtidig som du har tilgang til kontrollene. iPod kommer ikke i veien for treningen, og treningen kommer ikke i veien for musikkopplevelsen.

Funksjoner

* Supersterk borrelås holder iPod på plass

* Neopren som er motstandsdyktig mot fukt, holder iPod tørr

* Gjennomsiktig deksel beskytter iPod, men lar deg se hva som skjer på skjermen

* Åpning for hodetelefoner i topp og bunn

* Plass til kabel hvis kabelen til hodetelefonene for lang

xtereme_mac_sportswrap_armband.jpg

Endret av Tøbbi
Lenke til kommentar

Tøbbi; Super informasjon det der, har jogget med spilleren min flere ganger, men har holdt den i hånden alltid, og da blir det ikke så mye støt og vibrasjoner egentlig.

Har egentlig tenkt til å gå til avskaffelse av en flash spiller til trening, men penger vokser jo ikke på trær.

Lenke til kommentar
Tøbbi; Super informasjon det der, har jogget med spilleren min flere ganger, men har holdt den i hånden alltid, og da blir det ikke så mye støt og vibrasjoner egentlig.

Har egentlig tenkt til å gå til avskaffelse av en flash spiller til trening, men penger vokser jo ikke på trær.

Vel, når du snakker treningsspiller.

Disse stiller du nok knappt noen krav til?

Bare at batteriet holder treningsøkta og musikk nok til hele økta!

MP3 spillere med slik specs er vel råbillig!

Denne

Hvis ikke du er av typen som skal ha spiller med kaloriteller da!

Men hvis du venter og sparer 1500 så får du snart en slik spiller fra Nike som er ment for trening som ser bra ut og er liten osv!

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter samme type produkt som trådstarter. Har også funnet følgende denne på appleshop:

Speck 4G Armband

The SkinTight Armband and included SkinTight Rubberized Skin provide you with the freedom to run, bike, walk, or work-out with your iPod. The Armband is designed to work with the skin on, providing convience and allowing the iPod to always be protected.

Features

Never remove your Skin.

Includes armband and free iPod skin.

Easy snap-in-snap-out design.

Comfort fit, Velcro adjustable armband.

Cable clips keep cord out of the way.

TD126_screen1.jpg

Er det noen som har noen erfaring med denne eller den forrige som ble forslått? Finnes det evt andre produkter som anbefales?

Lenke til kommentar

Apacer spilleren virker jo grei den. Klart, det hadde vært en fordel, men er fortsatt veldig interisert i hva disken på min eksisterende spiller tåler, og også generelt da.

Jeg har zen micro nå, og så lenge jeg holder den i hånda (og ikke mister den) så går det greit å løpe med den, men med engang den går i lomma eller nå blir det for mye risting.

Lenke til kommentar

Sykling er jo ikke no stress, men hvor har du den når du jogger, og hvilket tempo jogger du? Hvor plasserer du ipoden da? Når du jogger altså, er ganske kritisk det ettersom det er veldig forskjellig hvor på kroppen det er støt og slag.

Med hilsen, Lancaster.

Lenke til kommentar
Sykling er jo ikke no stress, men hvor har du den når du jogger, og hvilket tempo jogger du? Hvor plasserer du ipoden da? Når du jogger altså, er ganske kritisk det ettersom det er veldig forskjellig hvor på kroppen det er støt og slag.

Med hilsen, Lancaster.

Når jeg jogger holder jeg den som regel i hånda. Tror Ipoden tåler mer enn man aner.

Lenke til kommentar

Okei, men det visste jeg fra før av,

det er jo seff ikke noe stress. Det blir veldig lite vibrasjoner og støt/slag når du har den i hånda...Det er det jeg gjør nå med min nåværende spiller. Værre blir det hvis den er ved hofta f.eks.

Det er splittet dette her med hva folk tror og har opplevd. Jeg har mistet spilleren min fra en meter imens jeg vet disken har snurret, og den har overlevd. Andre har nyst på spilleren imens disken snurer, og den har "eksplodert"...(overdrevet ja, ikke gidd å kommenter)...men, ja.

Med hilsen meg meg meg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er dette temaet belyst?

Takk, og god kveld.

Med hilsen, Lancaster

Vel, jogget med ipod noen få ganger, resulterte med at hardisken begynte å gi fra seg en merkelig ld under oppstart, og varseltrekant på skjermen.

Den andre turen var da jeg jogget til skolen, gikk hjem igjen og skulle slå på ipoden til å høre på den i senga.*Musikkterapi* Og det ble ikke noe musikk høring den kvelden.

På Apple sine hjemmesider så selger de slike sportvesker til ipod som man kan ha rundt armen, så når det gjelder ipod så egner den seg vel ikke til jogging, med mindre man ikke oppbevarer i en slik veske som Apple hadde el.

Dette er ikke akkurat ei veske, men kalles sportwrap tror jeg!

EDIT: Hentet noe fra Apple!

sportwrap_main5.jpg

Enten du sykler, jogger eller er på trening gjør SportWrap det enkelt å ta med iPod. Med SportWrap har du iPod på det ideelle stedet for å unngå støt og vibrasjoner, samtidig som du har tilgang til kontrollene. iPod kommer ikke i veien for treningen, og treningen kommer ikke i veien for musikkopplevelsen.

Funksjoner

* Supersterk borrelås holder iPod på plass

* Neopren som er motstandsdyktig mot fukt, holder iPod tørr

* Gjennomsiktig deksel beskytter iPod, men lar deg se hva som skjer på skjermen

* Åpning for hodetelefoner i topp og bunn

* Plass til kabel hvis kabelen til hodetelefonene for lang

xtereme_mac_sportswrap_armband.jpg

Jeg fikk denne i posten i dag... har løpt en tur og må si at jeg er veldig godt fornøyd. Den føles litt unaturlig og rar med en gang, men man blir fort vant til å ha den hengende på armen. Jeg hadde også litt følelse av at den skled ned mens jeg løp. men den holdt seg på plass. Det var også bare en vanesak. Det er relativt enkelt å skifte sang og justere volumet mens man løper, og det er en stor fordel. Det virker som om den beskytter godt mot vann og skitt, men jeg ville nok ikke tatt den med ut i kraftig regnevær.

Den virker forøvrig solid og kvalitetsmessig bra, slik man kan forvente av et produkt som Apple anbefaler.

...burde kanskje også nevne at jeg fikk et par SONY MDR-EX71SL i dag så det kan også ha sitt å gjøre med at jeg er så fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Jeg har jogget en del med min 4G Ipod, og har aldri hatt noen problemer med det.

Det eneste er at den ved et par anledninger har hengt seg, men det gjør den jo i ny og ne også når jeg går. Så jeg tviler på om løpinga er direkte årsak.

Ryker den under løping bør du uansett få en ny, for Apple reklamerer jo med hvor godt Ipoden egner seg til nettopp løping.

Keyzer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...