Gå til innhold

Russer bekrefter koranskjending, Guantanamo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. En tidligere Guantanamo-fange uttaler seg negativt om Guantanamo? Big surprise.

2. Hva så om dette skjedde? De som sitter der og er skyldige terrorister (som sikkert ikke er alle, siden de vel sitter der uten lov og dom), mangler selv respekt for andre.

Lenke til kommentar

Jeg har mye å utsette på Guantanamo-basen, og måten USA ser ut til å behandle sine krigsfanger. MEN er nå virkelig <sett inn hellig bok, flagg eller hva enn her>-skjending så ille? Det må da sies å være en særdeles mild form for mental "tortur", vel?

Lenke til kommentar
Jeg har mye å utsette på Guantanamo-basen, og måten USA ser ut til å behandle sine krigsfanger. MEN er nå virkelig <sett inn hellig bok, flagg eller hva enn her>-skjending så ille? Det må da sies å være en særdeles mild form for mental "tortur", vel?

Det kommer vel annpå hva folk føler for denne gjenstanden... det er vel svært individuelt. De bruker det som tortur fordi det funker.

Lenke til kommentar
eg har mye å utsette på Guantanamo-basen, og måten USA ser ut til å behandle sine krigsfanger. MEN er nå virkelig <sett inn hellig bok, flagg eller hva enn her>-skjending så ille? Det må da sies å være en særdeles mild form for mental "tortur", vel?

Jeg er enig. Men samtidig, SBS har et poeng. For disse personene er nok dette like ille som om du skulle pult kjerringa deres. Og dette gjelder sikkert noen av de veldig kristne amerikanerne også.

Er det ikke slik at religion er den stor årsak til krig?

Ikke helt. Det er vel ikke religionene i seg selv som er årsak til krig, men de som bruker den, og hvordan de bruker den. Organisert religion og farlige tolkninger.

Men det har vel ikke så mye med dette å gjøre..?

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på.. i kriger som kommer, vil de bli kjempet med våpen eller søksmål?

Det ville vært en fordel, men jeg tror dessverre ikke det blir slik. Søksmålene er bare et motsvar på amerikanernes bruk av frykt i "kampen mot terror"; man kan bli tatt i forvaring og utsatt for overgrep, uten at det er grunn til mistanke. Og overgriperne går fri.

Torture's Dirty Secret: It Works

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på.. i kriger som kommer, vil de bli kjempet med våpen eller søksmål?

Det ville vært en fordel, men jeg tror dessverre ikke det blir slik. Søksmålene er bare et motsvar på amerikanernes bruk av frykt i "kampen mot terror"; man kan bli tatt i forvaring og utsatt for overgrep, uten at det er grunn til mistanke. Og overgriperne går fri.

Torture's Dirty Secret: It Works

Vel, er det en måte du skal skade amerikanerene på så er det dollaren :D

Lenke til kommentar
1. En tidligere Guantanamo-fange uttaler seg negativt om Guantanamo? Big surprise.

2. Hva så om dette skjedde? De som sitter der og er skyldige terrorister (som sikkert ikke er alle, siden de vel sitter der uten lov og dom), mangler selv respekt for andre.

vel det amrikanerne her gjør er jo latterlig og får konsekvenser for langt flere enn de selv, er det så dårlig fatt at de må ta slike virkemidler i bruk?

Alle vet jo at dette er nettop det som skal til for å øke rekruteringen til div terroristorganisasjoner .

Lenke til kommentar

Og da får republikanerne enda et påskudd til å investere enda mer i militæret, dra enda flere mørkhudete, fattige menn inn, og bombe enda flere land som ikke har noe med noe som helst å gjøre så lenge Bush klarer å overbevise folket om at dette er til alles felles beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...