Heineoen Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hei! Jeg går å ergrer meg villt over Norge's skyhøye bensinpriser, hvor kan jeg henvende meg (via mail) for å klage på dette? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Velvel, om du har noe håp om å få gjennomslag for klagen, så tror jeg du like gjerne kan la vær.. Skogsholm ellerno kanskje..? Mulig hun ikke har noe med bensinprisene å gjøre, men kjeft fortjener hun uansett. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Hehe, vi burde starte en underskrifts kampanje på nettet, akkurat som http://www.fightformtv.com/ ! Noen som har lyst til å støtte saken og lage dette? Lenke til kommentar
embark Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 www.fighttokeepthebensinprisdown.com Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg synes det er helt glimrende... Var i Sverige (Gøteborg) i helga, fylte litt bensin, som med den aktuelle dagens kurs utgjorde 8,26NOK/liter 95 blyfri... Dette var på vei hjem fra Sverige, på en Statiol-stasjon langs E6. Da jeg kom over grensa, kjørte mot Moss for å nå Moss-Horten-ferga, satte jeg nesten brusen i vrangstrupen da jeg så Statoil Moss hadde bensin til over 11 kroner/liter for nøyaktig den samma suppa! Det er jo ett paradoks, siden Söta Bror må importere bensin, mens vi faktisk framstiller driten... Jeg elsker Norge! Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 SAvner en utvidelse av gassfyllin så det er muligheter for å kjøre på gass istedet for men det tar vel lang tid siden staten ikke tjener så mye penger på dette. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg fyllte bensin på båten for 12.20 litern. Blyfri95.. Dette er det værste jeg har vært borti.. hledigvis bare 30 liter.. Akuratt nå hadde det gjort seg med en gjerrig diesel bil. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg leste forøvrig senest idag at nå blir det sprit på tankene på 1000 stasjoner i Sverige SAAB har opplyst om at en ombygging av bilen for å kunne takle sprit på tanken (krever bl.a. rustfri tank, slanger som ikke etses bort o.l.) kommer til å koste mellom €800 og €900. Spriten kommer til å være 104 Oktan, så SAABs 150hesters turbomotor vil yte 180hk. CO2-utslipp fra motor og ut vil reduseres med mellom 90 og 95%, i tillegg til at den vil være langt lavere avgiftsbelagt. For de som er litt vågale, er det nok også mulig å ta seg en slurk =) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 ...forunftig tekst... Dette skal vi bare glemme her til lands... Politikerne er alt for intressert i å sope inn penger de kan søle bort på alskens unyttige greier, kjenner selv jeg blir meget provosert over prisene, spesielt siden offentlig kommunikasjon er så og si ikke-eksistrerende der jeg bor Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Steike, da er vi nesten oppe i skikkelig nivå på bensinen da. Men å håpe på at noe slikt kommer til Norge, er vel ikke verdt tanken engang. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 *snip* Kan de bilene kjøre både på sprit og bensin da? Og hva koster spriten? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Åj, i dag så jeg bensin pris til 9.98.. Sjeldent syn For et par dager siden så hadde regjeringa middag på "Østmarksetra" En restaruant rett oppi lia her.. Jeg tok meg likegjerne en tur opp dit.. fy fader så mye flotte biler som var der.. Dette er det nok hva skattepenga våre har blitt brukt på.. Endret 28. juni 2005 av pc^2004 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Åj, i dag så jeg bensin pris til 9.98.. Sjeldent syn For et par dager siden så hadde regjeringa middag på "Østmarksetra" En restaruant rett oppi lia her.. Jeg tok meg likegjerne en tur opp dit.. fy fader så mye flotte biler som var der.. Dette er det nok hva skattepenga våre har blitt brukt på.. Overbetalte beslutningsveike kjøtthuer hele gjengen. Satt og hørte på diskusjonen angående utenlandske leger som stryker ca 81% på en prøve som selv norske leger med flere års erfaring stryker 100% på. Statssekretæren var bare full av svada og ville ikke bekrefte at noe skulle gjøres straks med situasjonen, det måtte jo være opp til den enkelte om man ville ta en slik eksamen eller ikke (som om de har noe valg om de ønsker å jobbe her i norge som lege). Det værste er nok at vi har mangel på gode spesialister og det er pr dags dato mangel på 400 leger. Lurer på om alle politikkere får et sånt obligatorisk SVADA kurs når de starter på stortinget, er så utrolig lei av å høre en gjeng med kjøtthuer komme med bare piss. Beklager ordbruken , men har ikke så veldig mye til overs med den arrogante gjengen på stortinget som bare er interesert i å dolke hverandre i ryggen og glemmer at de faktisk er der for å gjøre det beste for Norge og ikke for partipolitikken dems. Akkurat det samme når det gjelder bensinprisen, de gidder bare ikke å ta en avgjørelse på hvilket nivå den skal være, de soper jo inn penger uansett... Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 bensin burde vært dyrere Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Ø, ja særlig det ja! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 bensin burde vært dyrere Hva er galt med deg? Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ø, ja særlig det ja! hva hvis alle kinsere brukte like mye bensin som oss nordmenn? Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 bensin burde vært dyrere Hva er galt med deg? jeg tenker konsekvenser, det er det som er galt med meg Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Malvado: for det første; hvis du ikke liker de beslutningsveike kjøtthuene kan du jo alltids stemme på noen andre, eventuelt stille til valg selv. for det andre: en av grunnene til at polikerne prater på den måten de gjør er at hver gang de sier noe konkret så får de høre det av media de neste fem årene. "jammen du sa jo 23.juni 1996 at bla bla bla!" videre er engang det politiske systemet i norge slik at det er mye hestehandler ute og går, og da må det et og annet kompromiss til. for det tredje: "akkurat det samme når det gjelder bensinprisen, de gidder bare ikke å ta en avgjørelse på hvilket nivå den skal være, de soper jo inn penger uansett..." det er ikke regjeringen som bestemmer prisene på bensin. de bestemmer riktignok avgiftene, men oljeprisen er markedsstyrt. for det fjerde: "[..]glemmer at de faktisk er der for å gjøre det beste for Norge og ikke for partipolitikken dems." ikke helt - de er der for å representere synet til de som har stemt på dem, noe som er vanlig i et representativt demokrati. Synet på hva som er det beste for Norge er delt, og det er akkurat det de representerer. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ett av problemene er ikke at bensin er dyrt men at for enkelte så er det eneste transport alternativ noe politikerne vet og skrur opp prisene fordi vi er avhengige av bil. Jeg bor i en rimelig stor by men kollektivtraffikken stopper kl 21 og er langt å gå dersom man skal fra den ene siden av byen til den andre. og er ikke spesielt deilig heller i -20 grader og snøstorm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå