Gå til innhold

Internet Explorer tar over!


Eksos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, hør her:

 

For mange mange år siden, i den tiden jeg beveget meg bort fra windows og over til linux, var savnet etter Internet Explorer stort og jeg prøvde høyt og lavt å få denne nettleseren til å virke. Etter mange mislykkede forsøk, endte jeg med å bruke mozilla og opera, og delvis konqueror.

 

Når jeg nå en sjelden gang booter windows, føler jeg meg helt handikappet i IE, for det er en utrolig lite brukervennlig nettleser sammenlignet med alternativene! Det eneste som er bra med IE er at de fleste sidene kodes for denne nettleseren (og ikke standardene. merkelig nok, som W3C har publisert).

 

Det at IE popper opp i tide og utide slik som du beskriver er bare et av mange irritasjonsmoment hos meg. Mitt råd er å prøve Opera - uvant i begynnelsen og noen sider fungerer ikke helt bra enda - men milevis forran alt annet når det gjelder komfort :smile: Og mens du holder på, prøv mozilla også og se hva du synes om den. Stappfull av funksjoner, men litt treg etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-25 19:26, Eksos skrev:

Har et lite problem med Internet Explorer som plutselig har dukket opp.


Når IE åpner en side flyttes "vindu" automatisk til IE selv om jeg driver i et annet "vindu".

Veit noen om hvordan jeg kan skru av dette?



 

Hadde akkurat samme problem med de gamle sidene til Komplett.

 

Men det skjer ikke lenger nå.

 

Skjer det på hvær side du er på?

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å "tyde" hva problemet er men: Er det slik at du for eksempel jobber med et vindu og har Internet Explorer i bakgrunnen og så kommer IE fram og blir det aktive vinduet? Som en annen har sagt kan det skyldes pop-upvinduer, særlig fra VG som nevnt. Hvis det er et gjennomgående problem også uten pop-up, og for flere programmer, kan det stilles inn med TweakUI som du kan laste ned her (for WinXP): http://download.microsoft.com/download/whi...wertoySetup.exe

 

Installer den og start programmet. Klikk pluss-tegnet ved siden av General og klikk Focus. Klikk på Prevent applications from stealing focus. Hvis problemet er som beskrevet over ligger det i Windows og ikke i IE. Derfor er det bare å hoppe over meningsløse idiotkommentarer som å bytte til en annen nettleser. Skulle ønske folk hadde vett til å svare fornuftig av og til ihvertfall.

Lenke til kommentar

Det skjer samme hvilken side jeg er inne på.

Det virket ikke det du sa Osram men takk allikevel.

 

IE stjeler fokus når noe blir loadet på en side virker det som.

_________________

Nor)Eksos @ Bnet

 

[ Denne Melding var redigert av: Eksos på 2002-07-25 21:07 ]

Lenke til kommentar

dette er nok virus

ondsinnet kode i javascrict kan ligge innbakt i hjemmesider osv

 

Kan åpne Internet Explorer i tid og utide, 5 min mellomrom eller lengre mellomrom osv. Går kun på Int Explorer.

 

JS_NOCLOSE.A

 

JS_NOCLOSE.D

 

TROJ_KILWEBDLR.A

 

BKDR_FBSVR.GEN

 

Enkel å fjerne og lav risiko

Lenke til kommentar

Dette er helt sikkert ikke noe virus. Det er simpel javascript-kode som forteller at etter noen sekunder skal nettsiden det er i settes i fokus, altså flyttes til "toppen". TweakUI og prevent fokus som tidligere skrevet skal fixe problemet.

 

Slik bruker f.eks VG.no av en eller anen teit grunn.

 

[ Denne Melding var redigert av: sjursen på 2002-07-25 21:47 ]

Lenke til kommentar

IE oppfører seg slik til meg også, fint for meg at jeg bruker Opera da :grin:

 

Er absolutt korrekt at Opera er mye mere behagelig når man behersker det. Muligheter for å tilpasse det slik man selv vil ha det(flytte på saker og ting, endre/fjerne knapper) og sykt mange muligheter for "mouse-gestures" å slikt. Og det går forholdsvis kjappere enn andre browsere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...