asd666 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ved en tullete feil klarte jeg å velge at en .exe fil skulle åpnes i bs player, dette klarte jeg ikke å gjøre tilbake til normalt. Har formatert windows partisjonen min, men har nesten 2gb med .exe filer på den andre partisjonen min som jeg ikke blir kvitt. Når jeg prøver å slette dem kommer det en melding som sier at filene er i bruk, noe de egentlig ikke er.. Lurer på om det finnes noen programmer som kan slette disse filene eller om det er noen enkle triks jeg kan gjøre.. Kan man slette de i dos? Er ikke så kjent med dos.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 http://www.snapfiles.com/get/moveonboot.html MoveOnBoot fjerner en ønsket fil ved neste oppstart av maskinen! Lenke til kommentar
tukols Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Du kan jo prøve med crtl-alt-delet og gå inn i processer. Finner du processen der, kan du hake av "end process" eller slutt prosess (eller hvad det står på Norsk). Nå skulle du få lov til å slette exe filen. Hilsen tukols Lenke til kommentar
asd666 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 MoveOnBoot, gjorde ikke susen, det vil ikke slette filene, fordi de er "ibruk" må jeg in i dos og slette dem, og hvordan gjør jeg det i såfall?? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Jeg hadde samme problem som deg. Tydeligvis var fila ibruk av explorer. Dette var det jeg gjorde for å løse det. 1. Start>Kjør>cmd(Command om du vil) 2.Trykka Alt-Ctrl-Del, velger Prosesser, velger explorer.exe, og avslutt prosess. Husk!:Ikke lukk taskmanager. 3.Gå til kommandolinja(cmd), og manuvrer deg frem til fila du ønsker å slette. -Da må du vite banen til fila. Si at du ønsker å slette en fil som ligger på Å:\BareTull\Baretull\BareTullefila.fil, så skriver du: cd Å:\BareTull\Baretull\ cd står for change directory eller noe sånt. -Hvis du er litt usikker på hva fila heter så kan du skrive dir, så får du opp alle filene som ligger i den katalogen/mappa du er i. Så sletter du fila med kommandoen: del <filnavn> I mitt tilfelle: del BareTulleFila.fil Husk!: Du MÅ være sikker på at du har skrevet riktig bane og fil, når du sletter ting fra kommandolinja, så er det ikke noe sjans får å få den tilbake og du får ingen advarsler. Så for all del, vær sikker på at du sletter riktig fil. 4. Så, nå kan du skive i kommandolinja: exit Så går du tilbake til taskmanagern og gjør: Fil>Ny oppgave> og skriver: explorer.exe Så kommer explorer tilbake. Jaja, jeg kan ikke si med sikkerhet si at det funker for deg, men det var i hvertfall sånn jeg fikk sletta en fil som jeg ikke fikk sletta. Håper dette kan hjelpe noen. Si fra hvis jeg har glemt noe. Edit: Leif. Endret 18. juli 2005 av Jorek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå