Heineoen Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Hvordan kan jeg fjerne den "ding ding" lyden som kommer når jeg åpner førerdøra men nøkkelen i teninga? Slig jeg ser det: Alt. 1 Teipe over den trykk greia i døra Alt. 2 Ta ut sikringen (vilken?) Alt. 3 Kobe ut i releet? Hilsen Heine Øen Endret 28. juni 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) ekke dette et slags varsel hvis du har glemt å slå av lysene? Endret 28. juni 2005 av kensyv Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Jo det stemmer, men det er irriterende at den står på når jeg hører på musikk med dørene åpne med tenningen på Acc. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Går den ikke av etter et par sekunder da? Det gjør hvertfall våres, samme med gamlebilen vi hadde (mener jeg å huske). Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Har samme dritten i min bil. Setter jeg nøkkelen i ACC går viften, lysene og radioen på. Åpner jeg døra da begynner det å pipe. Det beste hadde vært å fått det slik at bare radioen gikk på, ikke vifta og lysene, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Men i min bil kan jeg klare å sette bryteren til lysene mitt mellom possjonen det står 0 på og den for parkeringslys. Er egentlig ikke meningen at den skal kunne stå der men vrir jeg sagte og forsiktig får jeg den til å stå der og da er lysene skrudd av. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Ok, på min er det bare radio'n. Du har automatiskekjørelys du da? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jepp, automatiske kjørelys på denne ja. Så egentlig skal det vel ikke finnes noen måte å slå av lysene på, men kan klare å få den til å stå i mellom disse posisjonene og da er de avskrudd. Irriterer meg også at vifta begynner å gå når jeg setter den i ACC, men dette er jo et annet problem og har jo med hvordan det er koblet. Bare kjørelysene som går på i ACC posisjoen ikke lysene i dashbordet og slikt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Koblet om radioen slik at jeg slipper det der Man kan gjøre tre ting: 1. Drite i lyden -> enkleste. 2. Koble konstant strøm på spilleren -> Synes det er det beste. Sikkert mange som er i mot 3. Ødelegge kilden til pipingen -> Blir sikkert en del leting. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 lyden er for å varsle deg om at du har nøkkelen igjen i tenningslåsen når du åpner døra. vil tro dette er en sikkerhet for å unngå at du evt skal låse nøkkelen inne i bilen. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Det er godt gjort å klare å låse igjen bilen, når nøkkelen står i tenningen. Så kommer jeg med et super-duper ugjennomførbart forslag, som sikkert hadde vært kult, om det hadde funket. Hvis ud får koblet "to strømkilder" til batteriet. Slik at den får strøm som nå, altså når du vrir på nøkkelen. Og en du kan skru på med en bryter (altså, strøm til spilleren hele tiden, som stenges med en bryter når spilleren ikke er i bruk). Så legger du en til push-knapp i dørkarmen, som stenger denne kretsen når døren er lukket. Døren må da stå åpen for at spilleren skal få strøm, og du skal kunne høre på musikk. Da unngår du samtidig eventuelle unødvendige utladinger av batteriet. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Vel, siden døren åpner seg, og det kommer et pling regner jeg med at det ligger en form for bryter eller magnetkontakt i døra. Det enkleste ville være å kortslutte/bryte denne bryteren, eller ganske enkelt sett en megnet/tape-bit over. Personlig ville jeg drept for en slik funksjon på bilen min, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har låst inne nøkkelen... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Hva slags teip kan jeg bruke til dette da?, siden den trykk greie er alt for sterk for vanlig teip i hverfall. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Spørsmålet er ikke hva slags teip du skal bruke, men hvor mye gaffa-teip du skal bruke. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 En annen ting som skjer hvis du taper igjen denne bryteren er jo at ikke lyset i taket går på når du åpner døren lenger. I hvertfall sånn på min. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Nei tape er ingen holdbar løsning. Skru ut bryteren i døra og finn ut hvor ledningene fra bryteren går, er sikkert 2 ledninger; èn til kupèlyset og èn til summeren. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 En kamerat av meg hadde samme "problemet". Tror han løste det ved å fjerne en sikring. Men regner med at dette er forskjellig fra bil til bil. Skjønner godt at du irriterer deg over det for det er veldig plagsomt. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Har samme på min bil men der kan jeg vri nøkkelen ett hakk bakover vis jeg skal høre på musikk uten att det lager noe leven. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har ikke noe sånn piping jeg, men vil ha det.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 I min bil er det egen modul\ rele som lager den dinge lyden. Du kan sikkert få lagt inn en summer i kretsen på bilen hvis du absolutt vil ha det. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Quote: Har samme på min bil men der kan jeg vri nøkkelen ett hakk bakover vis jeg skal høre på musikk uten att det lager noe leven. Slik er det på en Chrysler vi har i familien også. Det er slik jeg ville hatt det! At den ikke dinger på ACC, men på de andre stegene! Noen tips her? Endret 23. juli 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå